Prefer
Δευτέρα, 8 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Διατροφή

Μπορεί το τσάι να βελτιώσει την υγεία μας;

Prefer Team από Prefer Team
14/01/2023
σε Διατροφή
A A
πράσινο τσάι
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Μεγάλος αριθμός ερευνών έχει δείξει, πως η συστηματική κατανάλωση τσαγιού, μπορεί να συνδέεται με καλύτερη υγεία και χαμηλότερη θνησιμότητα. Πολλές ποικιλίες τσαγιού, ενισχύουν το ανοσοποιητικό, καταπολεμούν διάφορες φλεγμονές και πιθανόν αποτελούν ασπίδα ενάντια σε ασθένειες όπως ο καρκίνος και οι καρδιοπάθειες.

Μελετώντας δεδομένα της Βρετανικής BioBank για τον καρκίνο, οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Έρευνας της Βρετανίας, βρήκαν στοιχεία που στηρίζουν την άποψη, ότι η κατανάλωση τσαγιού, αυξάνει το προσδόκιμο ζωής.

ADVERTISEMENT

Μελετήθηκαν περίπου μισό εκατομμύριο άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 40-69, που έπιναν τακτικά τσάι, οι οποίοι σε ποσοστό 89% έπιναν μαύρο τσάι.

Οι προηγούμενες έρευνες είχαν στην πλειοψηφία τους επικεντρωθεί στην κατανάλωση πράσινου τσαγιού, που είναι διαδεδομένη στους Ασιατικούς πληθυσμούς.

Η παραπάνω έρευνα όμως, η οποία δημοσιεύτηκε στα Annals of Internal Medicine, επικεντρώθηκε στο μαύρο τσάι, το τσάι που πίνουν συνήθως οι Ευρωπαίοι.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει σύνδεση, αν και μικρή σχετικά, της κατανάλωσης τσαγιού με μικρότερα ποσοστά καρδιαγγειακών παθήσεων και με γενικότερα χαμηλότερη θνησιμότητα. Να σημειωθεί, ότι τα αποτελέσματα φάνηκε να μην επηρεάζονται από το αν το τσάι ήταν κρύο ή ζεστό ή αν είχε ζάχαρη ή γάλα.

Όσοι κατανάλωναν δύο ή περισσότερες κούπες τσάι την ημέρα, είχαν σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου τσάι, χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας, σε ποσοστό, που κυμαίνονταν μεταξύ 7%-13%!

Σύμφωνα με τον Tyler Florek διαιτολόγο και διατροφολόγο στο Πανεπιστήμιο του Phoenix μερικά από τα οφέλη της κατανάλωσης διαφόρων ποικιλιών τσαγιού είναι:

  • Προστατεύουν από τις φλεγμονές και την οξείδωση. Ειδικά το πράσινο τσάι, περιέχει πολυφαινόλες, που έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.
  • Ενισχύουν τη συγκέντρωση και την εγρήγορση. Ειδικά το πράσινο τσάι υπερτερεί στην ενίσχυση της πνευματικής διαύγειας.
  • Βελτιώνουν τον ύπνο και βοηθούν στη χαλάρωση (πχ.χαμομήλι)
  • Η κατανάλωση τσαγιού είναι ένας καλός τρόπος για να μείνετε ενυδατωμένοι σε συνδυασμό βέβαια με την κατανάλωση νερού.
  • Χαμηλότερα ποσοστά χοληστερίνης και χαμηλότερη πίεση, φαίνεται να συνδέονται με την κατανάλωση του κόκκινου τσαγιού (red tea ή rooibos tea).
  • Κάνουν καλό στο στομάχι, όπως το τσάι μέντας, που μειώνει το στομαχόπονο και τη ναυτία.
  • Μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη και καρδιακών παθήσεων.
  • Έχει λιγότερη καφεΐνη από τον καφέ.

Βέβαια, όπως επισημαίνει ο Florek, η μέχρι τώρα έρευνα δεν ειναι επαρκής, ώστε να μπορέσουμε με ασφάλεια να αποδώσουμε όλα αυτά τα πλεονεκτήματα στο τσάι. Τα αποτελέσματα είναι πιθανόν να αντικατοπτρίζουν και ένα υγιεινότερο τρόπο ζωής, που ίσως ακολουθούν οι άνθρωποι που πίνουν τσάι.

Πηγές: www.newfoodmagazine.com, www.bannerhealth.com

Ετικέτες: ΤΣΑΙ

Σχετικά άρθρα

Οι τηγανητές πατάτες δεν είναι «κακές» από μόνες τους, όμως ο τρόπος παρασκευής τους τις κάνει συχνά λιγότερο υγιεινή επιλογή.
Διατροφή

Είναι πραγματικά ανθυγιεινές οι τηγανητές πατάτες;

από Prefer Team
06/06/2026

Οι τηγανητές πατάτες δεν είναι «κακές» από μόνες τους, όμως ο τρόπος παρασκευής τους τις κάνει συχνά λιγότερο υγιεινή επιλογή. Η πατάτα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πόση ζάχαρη έχει ένα κοκτέιλ;
Διατροφή

Πόση ζάχαρη έχει ένα κοκτέιλ;

από Prefer Team
03/06/2026

Η ζάχαρη σε ένα κοκτέιλ μπορεί να διαφέρει πολύ, ανάλογα με τη συνταγή, το μέγεθος του ποτηριού και τα υλικά που χρησιμοποιούνται....

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Μανιτάρια: Χαμηλά σε θερμίδες, πλούσια σε οφέλη
Διατροφή

Μανιτάρια: Χαμηλά σε θερμίδες, πλούσια σε οφέλη

από Prefer Team
02/06/2026

Τα μανιτάρια αποτελούν ένα από τα πιο ιδιαίτερα τρόφιμα της φύσης. Αν και συχνά χρησιμοποιούνται ως συνοδευτικό σε διάφορα πιάτα, η διατροφική...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Μπορεί το μέλι να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας;
Διατροφή

Μπορεί το μέλι να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας;

από Prefer Team
01/06/2026

Το μέλι αποτελεί μία από τις πιο γνωστές φυσικές τροφές και χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες τόσο στη διατροφή όσο και στην παραδοσιακή...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Μπάρες πρωτεΐνης: Υγιεινό σνακ ή απάτη;
Διατροφή

Μπάρες πρωτεΐνης: Υγιεινό σνακ ή απάτη;

από Prefer Team
30/05/2026

Οι μπάρες πρωτεΐνης έχουν γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή σνακ των τελευταίων χρόνων. Βρίσκονται παντού — από τα σούπερ μάρκετ μέχρι...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Τα πιο «βρώμικα» και τα πιο «καθαρά» φρούτα και λαχανικά
Διατροφή

Τα πιο «βρώμικα» και τα πιο «καθαρά» φρούτα και λαχανικά

από Prefer Team
24/05/2026

Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν βασικό κομμάτι μιας υγιεινής διατροφής, όμως τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η ανησυχία γύρω από τα υπολείμματα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πόσο κοστίζει μία χρυσή λίρα;
Επιχειρήσεις

Πόσο κοστίζει μία χρυσή λίρα;

10 ώρες πριν
Πώς αλλάζει σήμερα ο κινηματογράφος;
Πολιτισμός

Πώς αλλάζει σήμερα ο κινηματογράφος;

14 ώρες πριν
Τα μυστικά των ανθρώπων που είναι πάντα παραγωγικοί το πρωί
Lifestyle

Τα μυστικά των ανθρώπων που είναι πάντα παραγωγικοί το πρωί

14 ώρες πριν
Ζώδια 07/06/2026 — Ημερήσιες προβλέψεις
Lifestyle

Ζώδια 07/06/2026 — Ημερήσιες προβλέψεις

18 ώρες πριν
Πόσο αποτελεσματικά είναι τα αντισηπτικά;
Υγεία

Πόσο αποτελεσματικά είναι τα αντισηπτικά;

1 ημέρα πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

Πόσο κοστίζει μία χρυσή λίρα;

Πόσο κοστίζει μία χρυσή λίρα;

07/06/2026
Πώς αλλάζει σήμερα ο κινηματογράφος;

Πώς αλλάζει σήμερα ο κινηματογράφος;

07/06/2026
Τα μυστικά των ανθρώπων που είναι πάντα παραγωγικοί το πρωί

Τα μυστικά των ανθρώπων που είναι πάντα παραγωγικοί το πρωί

07/06/2026
Ζώδια 07/06/2026 — Ημερήσιες προβλέψεις

Ζώδια 07/06/2026 — Ημερήσιες προβλέψεις

07/06/2026

Kατηγορίες

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Ετικέτες

SKINCARE SOCIAL MEDIA ΑΓΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΝΕΡΟ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΥΠΝΟΣ ΦΡΟΥΤΑ ΦΥΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.