Prefer
Πέμπτη, 11 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Διατροφή

Καυτερά μπαχαρικά: 5 λόγοι για να βάλεις λίγο πιπέρι στη ζωή σου… κυριολεκτικά

Ειρήνη Παπαμανουσάκη από Ειρήνη Παπαμανουσάκη
30/01/2023
σε Διατροφή
A A
Καυτερά μπαχαρικά
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Με την πάροδο των ετών, τα πικάντικα τρόφιμα έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλή. Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 62% των ανθρώπων έχει εντάξει το πικάντικο φαγητό στις γαστρονομικές επιλογές του. Τα καυτερά μπαχαρικά, όμως, δε δίνουν απλώς “ένταση” σε μερικά από τα αγαπημένα μας φαγητά, κάνοντας τα πιο νόστιμα και ιδιαίτερα. Τουναντίον, έχουν πολύ περισσότερα οφέλη για την υγεία. Εάν είστε και εσείς λάτρεις των μπαχαρικών, σας έχουμε καλά νέα: έρευνες αποδεικνύουν ότι τα πικάντικα τρόφιμα ευθύνονται για μία σειρά από οφέλη για την υγεία μας! Ποια είναι αυτά;

Τα καυτερά μπαχαρικά ενισχύουν τον μεταβολισμό

Η καψαϊκίνη, το δραστικό συστατικό των πιπεριών τσίλι, αυξάνει την ενεργειακή δαπάνη, δηλαδή την αρχική ποσότητα θερμίδων που «καίει» το σώμα μας. Η απώλεια βάρους προκαλείται όταν καίμε περισσότερη ενέργεια από ό,τι τρώμε, οπότε, με την ενδυνάμωση του μεταβολικού ρυθμού, αυξάνονται και οι πιθανότητες απώλειας βάρους. Η καψαϊκίνη, ακόμη, διεγείρει το σώμα μας για να παράγει περισσότερη θερμότητα. Αυτό επιτυγχάνεται με τη στόχευση του λιπώδους ιστού, ο οποίος είναι ένας τύπος λίπους υπεύθυνος για την παραγωγή της θερμότητας που είναι αναγκαία για την προστασία των οργάνων μας από το κρύο!

ADVERTISEMENT

Τα καυτερά μπαχαρικά ρυθμίζουν την πείνα

Εάν εξακολουθούμε να πεινάμε μετά από ένα γεύμα, η προσθήκη μπαχαρικών μπορεί να μας βοηθήσει να κατευνάσουμε την πείνα μας. Εκτός από την αίσθηση καψίματος που βιώνουν οι γευστικοί μας κάλυκες, τα πικάντικα τρόφιμα μπορούν να μας βοηθήσουν να τρώμε μικρότερες ποσότητες, καθώς αυξάνουν την αίσθηση του κορεσμού. Μελέτες δείχνουν ότι η καψαϊκίνη μπορεί να δράσει στον υποθάλαμο, το τμήμα του εγκεφάλου μας που είναι υπεύθυνο για την αποστολή σημάτων πείνας και πληρότητας.

Τα καυτερά μπαχαρικά συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς

Βοηθώντας στη διάσπαση των λιπών στα τρόφιμα, τα μπαχαρικά μπορούν να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς μας. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι ο φλογερός αυτός θησαυρός, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ασθενειών όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, η «κακή» χοληστερόλη και ο διαβήτης τύπου 2. Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Vermont, διαπίστωσε ότι, οι άνθρωποι που έτρωγαν τακτικά πιπεριές τσίλι, είχαν 13% χαμηλότερη πιθανότητα θανάτου, αφού είχαν ισοπεδώσει τα επίπεδα κινδύνου καρδιαγγειακών επεισοδίων όπως οι καρδιακές προσβολές και τα εγκεφαλικά επεισόδια.

Τα καυτερά μπαχαρικά βελτιώνουν τη διάθεση

Πολλοί λάτρεις των καυτερών μπαχαρικών ισχυρίζονται ότι τα πικάντικα τρόφιμα προκαλούν «έκρηξη» ενδορφινών. Η απάντηση βρίσκεται στο νευρικό μας σύστημα. Η αίσθηση του καψίματος είναι χαρακτηριστική μετά την κατανάλωση καυτερών τροφίμων. Χάρη σε αυτή, ο ανθρώπινος εγκέφαλος αντιδρά, απελευθερώνοντας ενώσεις ενδορφινών για να εξουδετερώσει την αίσθηση του καψίματος και του πόνου. Οι ενδορφίνες θεωρούνται ως οι ορμόνες της ευεξίας, καθώς μας κάνουν πιο χαρούμενους!

Τα καυτερά μπαχαρικά μειώνουν τις φλεγμονές

Τα ζεστά και πικάντικα πιάτα μπορούν επίσης, να μειώσουν τις φλεγμονές. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η καψαϊκίνη ενισχύει ενεργά την καταπολέμηση της φλεγμονής χαμηλού βαθμού στο έντερο – έναν τύπο φλεγμονής που έχει συνδεθεί από επιστήμονες με την παχυσαρκία. Παρόλα αυτά, οι δυνατότητες καταπολέμησης της φλεγμονής με την καψαϊκίνη, εκτείνονται και σε άλλα μέρη του σώματος. Ακόμη, πολλές κρέμες καψαϊκίνης φαίνεται να έχουν βοηθήσει στη θεραπεία του πόνου από αρθρίτιδα και ινομυαλγία.

Πηγές: health.clevelandclinic.org, chomps.com

Ετικέτες: ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ

Σχετικά άρθρα

Τα καλύτερα και τα χειρότερα φρούτα για απώλεια βάρους
Διατροφή

Τα καλύτερα και τα χειρότερα φρούτα για απώλεια βάρους

από Prefer Team
10/06/2026

Τα φρούτα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής, καθώς προσφέρουν βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες, νερό και φυσικά σάκχαρα. Ωστόσο, όταν ο στόχος...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Ποια είναι τα πιο υγιεινά μακαρόνια;
Διατροφή

Ποια είναι τα πιο υγιεινά μακαρόνια;

από Prefer Team
09/06/2026

Τα μακαρόνια αποτελούν μία από τις πιο αγαπημένες τροφές παγκοσμίως και βρίσκονται συχνά στο καθημερινό τραπέζι. Παρότι πολλοί τα συνδέουν με μια...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Οι τηγανητές πατάτες δεν είναι «κακές» από μόνες τους, όμως ο τρόπος παρασκευής τους τις κάνει συχνά λιγότερο υγιεινή επιλογή.
Διατροφή

Είναι πραγματικά ανθυγιεινές οι τηγανητές πατάτες;

από Prefer Team
06/06/2026

Οι τηγανητές πατάτες δεν είναι «κακές» από μόνες τους, όμως ο τρόπος παρασκευής τους τις κάνει συχνά λιγότερο υγιεινή επιλογή. Η πατάτα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πόση ζάχαρη έχει ένα κοκτέιλ;
Διατροφή

Πόση ζάχαρη έχει ένα κοκτέιλ;

από Prefer Team
03/06/2026

Η ζάχαρη σε ένα κοκτέιλ μπορεί να διαφέρει πολύ, ανάλογα με τη συνταγή, το μέγεθος του ποτηριού και τα υλικά που χρησιμοποιούνται....

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Μανιτάρια: Χαμηλά σε θερμίδες, πλούσια σε οφέλη
Διατροφή

Μανιτάρια: Χαμηλά σε θερμίδες, πλούσια σε οφέλη

από Prefer Team
02/06/2026

Τα μανιτάρια αποτελούν ένα από τα πιο ιδιαίτερα τρόφιμα της φύσης. Αν και συχνά χρησιμοποιούνται ως συνοδευτικό σε διάφορα πιάτα, η διατροφική...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Μπορεί το μέλι να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας;
Διατροφή

Μπορεί το μέλι να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας;

από Prefer Team
01/06/2026

Το μέλι αποτελεί μία από τις πιο γνωστές φυσικές τροφές και χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες τόσο στη διατροφή όσο και στην παραδοσιακή...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η χώρα που δεν έχει ούτε ένα ποτάμι
Παράξενα

Η χώρα που δεν έχει ούτε ένα ποτάμι

19 ώρες πριν
Γιατί νιώθουμε πιο μόνοι από ποτέ;
Σκέψεις

Γιατί νιώθουμε πιο μόνοι από ποτέ;

19 ώρες πριν
Τα καλύτερα και τα χειρότερα φρούτα για απώλεια βάρους
Διατροφή

Τα καλύτερα και τα χειρότερα φρούτα για απώλεια βάρους

19 ώρες πριν
7 αντικείμενα που σύμφωνα με το φενγκ σούι φέρνουν αρνητική ενέργεια
Lifestyle

7 αντικείμενα που σύμφωνα με το φενγκ σούι φέρνουν αρνητική ενέργεια

21 ώρες πριν
Ζώδια 10/06/2026 — Ημερήσιες προβλέψεις
Lifestyle

Ζώδια 10/06/2026 — Ημερήσιες προβλέψεις

23 ώρες πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

Η χώρα που δεν έχει ούτε ένα ποτάμι

Η χώρα που δεν έχει ούτε ένα ποτάμι

10/06/2026
Γιατί νιώθουμε πιο μόνοι από ποτέ;

Γιατί νιώθουμε πιο μόνοι από ποτέ;

10/06/2026
Τα καλύτερα και τα χειρότερα φρούτα για απώλεια βάρους

Τα καλύτερα και τα χειρότερα φρούτα για απώλεια βάρους

10/06/2026
7 αντικείμενα που σύμφωνα με το φενγκ σούι φέρνουν αρνητική ενέργεια

7 αντικείμενα που σύμφωνα με το φενγκ σούι φέρνουν αρνητική ενέργεια

10/06/2026

Kατηγορίες

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Ετικέτες

SKINCARE SOCIAL MEDIA ΑΓΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΝΕΡΟ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΥΠΝΟΣ ΦΡΟΥΤΑ ΦΥΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.