Τί είναι, λοιπόν, η γενιά; Η γενιά ή γενεά είναι μια έννοια, που προσδιορίζει το σύνολο ανθρώπων της ίδιας ηλικίας σε σχέση με τους προγόνους και τους απογόνους. Το χρονικό διάστημα δηλαδή από την στιγμή που γεννιέται ένα παιδί μέχρι την στιγμή που κανονικά θα έχει γεννηθεί ο απόγονός του.
Γενιά Z (Gen Z, iGen, ή Centennials)
Ο όρος αναφέρεται στη γενιά, που γεννήθηκε μεταξύ 1997-2012, μετά τους millennials.
Αυτή η γενιά έχει μεγαλώσει στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με μερικά από τα μεγαλυτερα παιδιά, να τελειώνουν το κολέγιο μέχρι το 2020 και να μπαίνουν στο εργατικό δυναμικό.
Τα χαρακτηριστικά, οι αξίες και οι τάσεις της Gen Z παρακολουθούνται στενά, προκειμένου, να αναπτυχθούν σε βάθος στατιστικά στοιχεία και στρατηγικές μάρκετινγκ, που στοχεύουν στη γενιά, που σύντομα θα γίνει η μεγαλύτερη ομάδα καταναλωτών και θα καθορίσει το μέλλον του λιανικού εμπορίου .
Γενιά Y (Οι Millennials)
Οι Millennials, γνωστοί και ως γενιά Y, περιλαμβάνουν, όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996 (ηλικίες 26 έως 41 το 2022) και στις ΗΠΑ για παράδειγμα, αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο του πληθυσμού. Μεγάλο μέρος της, εισήλθε στο εργατικό δυναμικό στο αποκορύφωμα της Μεγάλης Ύφεσης και είχε να αντιμετωπίσει την επακόλουθη διεύρυνση του χάσματος πλούτου μεταξύ των γενεών.
Οι Millennials οδήγησαν τις παλαιότερες γενιές στην υιοθέτηση της τεχνολογίας και στην ψηφιακή εποχή. Η οικονομική τους κατάσταση και η τεχνογνωσία τους, έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ζουν και εργάζονται – δημιουργώντας τους στερεότυπα, όπως ότι ο τρόπος αυτός έχει οδηγήσει μια σειρά από βιομηχανίες σε εξαφάνιση.
Η Γενιά X (Gen X)
Η Γενιά X, γνωστή και ως Gen X, είναι η γενιά των «κλειδωμένων παιδιών». Τα ωράρια εργασίας των γονιών, είχαν σαν αποτέλεσμα τα παιδιά, να γυρίζουν από το σχολείο σε ένα άδειο σπίτι και να πρέπει να φροντίσουν μόνα τους τον εαυτό τους μέχρι αυτοί να σχολάσουν.
Αναφέρεται επίσης και ως η γενιά των ξεχασμένων ή μεσαίων παιδιών και αποτελείται από άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980 (ηλικίες 42-57 το 2022).
Αυτή η γενιά, μεγάλωσε με υψηλότερα ποσοστά διαζυγίων και περισσότερα νοικοκυριά με δύο εισοδήματα, με αποτέλεσμα τη γενική έλλειψη παρουσίας ενηλίκων στην παιδική και εφηβική τους ηλικία. Ως εκ τούτου, η Gen X θεωρείται γενικά ως προσανατολισμένη στην ομάδα των συνομηλίκων τους και στην επιχειρηματικότητα.
Η γενιά Alpha
Η Alpha, περιλαμβάνει παιδιά, που γεννήθηκαν μετά το 2010 και είναι ήδη η πιο «επιδραστική» γενιά μέχρι σήμερα.
Οι Alpha, δεν έχουν απλώς μεγαλώσει με την τεχνολογία – έχουν βυθιστεί πλήρως σε αυτήν από τη γέννησή τους. Από μικρή ηλικία, αυτά τα παιδιά αισθάνονται άνετα να μιλούν με βοηθούς φωνής και να σαρώνουν με smartphone. Δε θεωρούν τις τεχνολογίες ως εργαλεία, που χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν στην επίτευξη εργασιών, αλλά μάλλον ως βαθιά ενσωματωμένα μέρη της καθημερινής ζωής.
Αν η γενιά Alpha, είναι αυτή, που θα αλλάξει τον κόσμο οπως τον ξέρουμε ως σήμερα, η γενιά Z, θα γίνει σύντομα η πιο κομβική γενιά για το μέλλον του λιανικού εμπορίου, αφού θα έχει τεράστια αγοραστική δύναμη μέχρι το 2026.
Για να καταγράψουν ένα κομμάτι αυτής της αυξανόμενης δύναμης, οι έμποροι λιανικής και οι εταιρίες, πρέπει να αρχίσουν να κατανοούν και να δημιουργούν στενές σχέσεις με αυτή τη γενιά.
Αλλά οι Z, διαφέρουν από τις παλαιότερες γενιές, επειδή είναι οι πρώτοι καταναλωτές που έχουν μεγαλώσει πλήρως στην ψηφιακή εποχή. Είναι γνώστες της τεχνολογίας, πρώτοι στη χρήση κινητών και έχουν υψηλά πρότυπα για το πώς περνούν το χρόνο τους στο διαδίκτυο.
Αφού αγνόησαν την ψηφιακή επανάσταση και τους “Millennial” αγοραστές για πάρα πολύ καιρό, οι έμποροι λιανικής και οι εταιρίες, πέρασαν την τελευταία δεκαετία προσπαθώντας να προσεγγίσουν τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειες τους. Επομένως, είναι εξαιρετικά κρίσιμο για αυτούς, να προλάβουν την τάση της γενιάς Z να είναι συνεχώς online και να φροντίσουν, να ανταποκριθούν επαρκώς στις ψηφιακές προσδοκίες αυτής της γενιάς.