Prefer
Tuesday, July 1, 2025
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Επιχειρήσεις

4 βήματα για να αξιολογήσετε τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες των ανταγωνιστών σας

Prefer Team από Prefer Team
02/07/2023
σε Επιχειρήσεις
A A
marketing και ανταγωνισμός
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Όταν κάνετε έρευνα για τον ανταγωνισμό, θα χρειαστεί να αφιερώσετε χρόνο στον εντοπισμό των δυνατών σημείων και των αδυναμιών του ανταγωνιστή σας. Αυτό ίσως φαίνεται σαν κάτι σχετικά απλό. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές πτυχές κάθε πιθανού ανταγωνιστή, που θα μπορούσατε να αξιολογήσετε και που θα μπορούσαν να είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικές.

Ακολουθεί ένα χρήσιμο πλαίσιο, που θα σας βοηθήσει να αξιολογήσετε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των ανταγωνιστών σας.

ADVERTISEMENT

Ξεκινήστε με τα «τέσσερα P» του μάρκετινγκ

Τα τέσσερα P- product, price, place, promotion (προϊόν, τιμή, θέση και προώθηση) είναι μια έννοια που προήλθε από το Χάρβαρντ τη δεκαετία του 1950. Αναφέρεται σε τέσσερις βασικούς παράγοντες που παίζουν ρόλο στο μάρκετινγκ ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας στους καταναλωτές.

Προϊόν: Πώς είναι το προϊόν του ανταγωνιστή σας; Πώς είναι η ποιότητα; Τι χαρακτηριστικά προσφέρει, ειδικά σε σύγκριση με το δικό σας και την υπόλοιπη αγορά;

Τιμή: Πόσο χρεώνει ο ανταγωνιστής για το προϊόν; Διαφέρουν οι τιμές τους ανάλογα με τους συνεργάτες ; Ποια είναι η εκπτωτική πολιτική τους; Ποιο είναι το μοντέλο τιμολόγησης τους;

Τόπος: Ποια είναι η γεωγραφική τους εμβέλεια; Έχουν παρόμοιο χώρο εξυπηρέτησης με τον δικό σας; Έχουν μόνο ηλεκτρονικό κατάστημα ή και τα δύο;

Προώθηση: Ποιες είναι οι τακτικές πωλήσεών τους; Τι καμπάνιες μάρκετινγκ πραγματοποιούν; Ποια είναι η παρουσία τους στα social media;

1. Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του πελάτη

Για να βρείτε πληροφορίες για τα τέσσερα P, βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του πελάτη. Εξετάστε το ενδεχόμενο να επισκεφτείτε το κατάστημά τους αυτοπροσώπως ή διαδικτυακά. Αγοράστε προϊόντα τους για να συγκρίνετε την ποιότητα, τα χαρακτηριστικά και την τιμή με τη δική σας προσφορά σας.

Μπορεί να μην πιστεύετε ότι η ποιότητα των προϊόντων τους είναι καλή, αλλά αν ένας πελάτης είναι ικανοποιημένος, αυτό είναι που έχει σημασία. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τον πελάτη και την απόφαση αγοράς. Μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο να εξετάσετε βαθύτερα το – πώς λειτουργεί διαφορετικά η επιχείρηση του ανταγωνιστή από τη δική σας.

2. Εξετάστε τη φήμη και τη θέση του ανταγωνιστή σας

Εξετάστε τη φήμη και τη θέση του ανταγωνιστή σας. Ποια είναι η αγορά-στόχος τους; Πώς ορίζουν το προϊόν τους με μοναδικό τρόπο, σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά; Τι λένε οι άνθρωποι για τους ανταγωνιστές σας σε ιστότοπους κριτικών στο διαδίκτυο; Κοιτάξτε τους ιστότοπους των ανταγωνιστών σας, τα κοινωνικά δίκτυα, τις κριτικές Google και τις σελίδες Glassdoor για να πάρετε πληροφορίες.

3. Ερευνήσετε τις εσωτερικές λειτουργίες των ανταγωνιστών

Επιπλέον, κοιτάξτε τις εσωτερικές λειτουργίες των ανταγωνιστών σας για να δείτε πού μπορεί να έχουν λειτουργικό πλεονέκτημα. Δείτε πόσους υπαλλήλους έχει η εταιρεία, ποιες θέσεις προσλαμβάνουν, ποιοι είναι οι προμηθευτές τους κ.λ.π. Για παράδειγμα, οι μεταφορικές που συνεργάζονται προσφέρουν καλύτερες τιμές από τους δικούς σας;

4. Κατατάξτε τους ανταγωνιστές σας σε μια κοινή κλίμακα

Μπορεί να είναι χρήσιμο να τυποποιήσετε τον τρόπο με τον οποίο αξιολογείτε κάθε ανταγωνιστή, ώστε να έχετε μια αντικειμενική άποψη για το τοπίο της αγοράς. Δημιουργήστε έναν πίνακα, που βαθμολογεί τον ανταγωνισμό σας με κοινά κριτήρια σε μια κλίμακα από το 1 έως το 10, με το 10 να είναι το χειρότερο και το 1 να είναι το καλύτερο. Για παράδειγμα, εάν ένας ανταγωνιστής έχει μια εξαιρετική πολιτική επιστροφών που οι πελάτες αναφέρουν συχνά στις διαδικτυακές τους κριτικές, δώστε τον ανάλογο βαθμό.

Είναι σημαντικό να προσεγγίσουμε τον ανταγωνισμό μέσα από τα μάτια του καταναλωτή. Αν ο πελάτης είναι ευχαριστημένος, αυτό είναι που έχει σημασία. Η αντίληψη των πελατών παίζει σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις και στις προτιμήσεις μιας επωνυμίας.

Αξιολογήστε τι σημαίνουν τα αποτελέσματα για την εταιρεία σας

Τέλος, κοιτάξτε τις βαθμολογίες για να δείτε πού θα μπορούσε να υπάρχει ευκαιρία για την επιχείρησή σας να κερδίσει έδαφος. Ίσως παρατηρήσετε για παράδειγμα, ότι οι βαθμολογίες στην εξυπηρέτηση πελατών στον κλάδο σας είναι χαμηλές σε γενικές γραμμές. Ή βλέπετε ότι όλοι οι ανταγωνιστές σας χρησιμοποιούν τον ίδιο προμηθευτή. Πώς μπορείτε να προσαρμόσετε τη στρατηγική της επιχείρησής σας για να παρέχετε καλύτερες υπηρεσίες ή να αποφύγετε τον κίνδυνο καθυστερήσεων και ασυνέπειας των προμηθευτών;

Ωστόσο, πριν λάβετε οποιαδήποτε μεγάλη επιχειρηματική απόφαση, ίσως θα ήταν χρήσιμο να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία που μπορεί να σας κατευθύνει με βάση την ατομική σας κατάσταση αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά.

Πηγή: www.uschamber.com

Ετικέτες: ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Σχετικά άρθρα

Roland-Garros: Οι μοναδικές συνεργασίες του τουρνουά με δύο εμβληματικά brands
Επιχειρήσεις

Roland-Garros: Οι μοναδικές συνεργασίες του τουρνουά με δύο εμβληματικά brands

από Prefer Team
04/06/2025

Το Roland-Garros δεν είναι απλώς ένα από τα τέσσερα Grand Slam τουρνουά τένις παγκοσμίως. Είναι ένας εορτασμός της κομψότητας, της παράδοσης και...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
SWOT analysis
Επιχειρήσεις

SWOT Analysis: Πώς να αναλύσετε την επιχείρησή σας αποτελεσματικά

από Prefer Team
27/12/2024

Η ανάλυση SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία στρατηγικού σχεδιασμού που βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Εργασιακή Δέσμευση: Το κλειδί στην επιτυχία μίας επιχείρησης
Επιχειρήσεις

Εργασιακή δέσμευση: Το κλειδί στην επιτυχία μιας επιχείρησης

από Prefer Team
30/11/2024 - Ενημέρωση: 22/12/2024

Η εργασιακή δέσμευση είναι μια ψυχολογική κατάσταση, που περιγράφει τη σχέση του εργαζόμενου με τον οργανισμό που δουλεύει και αντικατοπτρίζει την επιθυμία...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
κερδοφορία επιχείρησης
Επιχειρήσεις

Κερδοφορία επιχείρησης, ο σημαντικότερος δείκτης

από Prefer Team
06/01/2024

Παρατηρείται το φαινόμενο της προσήλωσης των επιχειρήσεων στην ανάπτυξη τζίρου πρωτίστως και δευτερευόντως στη βελτίωση της κερδοφορίας. Και τα δύο είναι σημαντικά,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Επιβίωση & Ανάπτυξη επιχείρησης
Επιχειρήσεις

Επιβίωση & Ανάπτυξη επιχείρησης στο μεταβαλλόμενο εξωτερικό της περιβάλλον

από Prefer Team
13/02/2023

Το εξωτερικό επιχειρηματικό περιβάλλον των ελληνικών επιχειρήσεων έχει έντονες διακυμάνσεις εξαιτίας των γεγονότων που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια (κρίση ελληνικού χρέους, covid-19,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
meeting επιχείρησης
Επιχειρήσεις

Προετοιμασία επιχείρησης για πρόγραμμα επιχορήγησης

από Prefer Team
07/02/2023 - Ενημέρωση: 08/02/2023

Οι ευκαιρίες που δίνουν τα προγράμματα επιχορήγησης για επιχειρήσεις είναι σημαντικές. Ωστόσο, για να μπορέσει να τις διεκδικήσει μία επιχείρηση, είναι ανάγκη...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα
Lifestyle

Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

8 hours πριν
Θερμοπληξία
Υγεία

Πώς θα αποφύγουμε τη θερμοπληξία;

1 day πριν
Με ποιους τρόπους σας δείχνει την αγάπη της η γάτα σας;
Σκέψεις

Με ποιους τρόπους σας δείχνει την αγάπη της η γάτα σας;

3 days πριν
Neurohacking
Τεχνολογία

Neurohacking: Μπορούμε να χακάρουμε τον εγκέφαλό μας για καλύτερη απόδοση;

3 days πριν
Παγοθεραπεία
Υγεία

Παγοθεραπεία: Τι είναι και ποια τα οφέλη της;

4 days πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

01/07/2025
Θερμοπληξία

Πώς θα αποφύγουμε τη θερμοπληξία;

30/06/2025
Με ποιους τρόπους σας δείχνει την αγάπη της η γάτα σας;

Με ποιους τρόπους σας δείχνει την αγάπη της η γάτα σας;

29/06/2025
Neurohacking

Neurohacking: Μπορούμε να χακάρουμε τον εγκέφαλό μας για καλύτερη απόδοση;

28/06/2025

Categories

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Tags

SKINCARE SOCIAL MEDIA TIKTOK ΑΓΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΔΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΡΟΦΙΜΑ ΥΓΕΙΑ ΥΠΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.