ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
SOCIAL MEDIA
ΠΑΡΑΞΕΝΑ
Prefer
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Φαγητό

Ακολουθείτε και εσείς φανατικά τις διατροφικές τάσεις;

Prefer Team από Prefer Team
18/06/2023
σε Φαγητό
A A
διατροφικές τάσεις
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Kale, σπόροι chia και κινόα: Όλα έχουν λάβει το μερίδιο τους από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τα τελευταία χρόνια. Και επειδή έχουν διαφημιστεί ότι κάνουν τα πάντα, από τη μείωση της χοληστερόλης έως την πρόληψη του καρκίνου, είναι λογικό να μπείτε στον πειρασμό, να δοκιμάσετε αυτές τις υγιεινές τροφές.

Αξίζει όμως τον κόπο να ψάχνετε παντού για να βρείτε την πιο πρόσφατη υπερτροφή ή κάνετε μασάζ στο λάχανο για να το κάνετε πιο τρυφερό και πιο θρεπτικό ή να προσπαθείτε να βρείτε τρόπους να κάνετε την κινόα νόστιμη; Στην πραγματικότητα όχι, υποστηρίζει ο M.Blaha, διευθυντής κλινικής έρευνας στο J. Hopkins Center for the Prevention of Heart Disease(κέντρο για την πρόληψη της καρδιακής νόσου).

ADVERTISEMENT

«Κάθε καινούρια μόδα, που παρουσιάζει ένα συγκεκριμένο φαγητό ως καλό για εσάς, υπερπροβάλεται συστηματικά στα μέσα ενημέρωσης. Είναι λογικό να μπερδεύεστε με τόσα τρόφιμα, που χαρακτηρίζονται κάθε τόσο ως υπερτροφές. Από την άλλη, μία μελέτη θα υποστηρίξει για παράδειγμα, ότι ο καφές, τα αυγά ή οποιοδήποτε άλλο φαγητό είναι υγιεινό, ενώ μια άλλη μπορεί να ισχυρίζεται ακριβώς το αντίθετο. Αλλά αυτό που είναι πιο σημαντικό από το να εστιάσουμε στις κατα καιρούς «μόδες» της υγιεινής διατροφής, είναι απλά να έχουμε γενικότερα μία ισορροπημένη διατροφή».

Η ανεπάρκεια των σχετικών ερευνών

Οι περισσότεροι άνθρωποι φαντάζονται μια επιστημονική μελέτη, ως ένα ελεγχόμενο πείραμα αιτίας-αποτελέσματος, που λαμβάνει χώρα σε ένα εργαστήριο. Αλλά η μελέτη των ανθρώπων, των διατροφικών συνηθειών τους και των επιπτώσεων που αυτές έχουν στην υγεία τους, είναι πολύ πιο περίπλοκη. «Η πλειονότητα των μελετών για τα τρόφιμα δεν παρέχει πειστικά στοιχεία», λέει ο Blaha. «Απλώς παρουσιάζουν θεωρίες, που βασίζονται στην παρατήρηση μιας συγκεκριμένης ομάδας ανθρώπων. Δεν είναι ένα ελεγχόμενο πείραμα».

Η πλειονότητα της έρευνας για τα τρόφιμα βασίζεται σε μελέτες παρατήρησης, πράγμα που σημαίνει ότι μια ομάδα ανθρώπων παρακολουθείται για να δούμε, τι συμβαίνει με την πάροδο του χρόνου. Οι μελέτες αναζητούν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: Ποιος ζει περισσότερο; Ποιος είναι πιο πιθανό να αναπτύξει μια συγκεκριμένη ασθένεια; Ποιος είναι πιο ευτυχισμένος; Οι επιστήμονες προσπαθούν να προσδιορίσουν, ποιοι παράγοντες στη ζωή των ανθρώπων θα μπορούσαν να είναι υπεύθυνοι για ορισμένα αποτελέσματα.

ADVERTISEMENT

Που βρίσκεται το πρόβλημα

Το πρόβλημα είναι, ότι μια ομάδα ανθρώπων που κάνει μια συγκεκριμένη επιλογή τρόπου ζωής, όπως πίνοντας πολύ καφέ για παράδειγμα, μπορεί να διαφέρει με διάφορους άλλους τρόπους από τους ανθρώπους που δεν το κάνουν, εξηγεί ο Blaha: «Ίσως κοιμούνται περισσότερο ή λιγότερο, τρώνε περισσότερα φρούτα, ασκούνται περισσότερα, κερδίζουν περισσότερα χρήματα, έχουν καλύτερη δουλειά ή είναι από διαφορετικές φυλές ή εθνότητες.

Είναι απλά αδύνατο να προσδιορίσεις με ασφάλεια, την επίδραση ενός μεμονωμένου φαγητού στην πολυάσχολη και περίπλοκη ζωή κάποιου».

Αντί να εστιάζετε λοιπόν σε μερικές υγιεινές τροφές, είναι πολύ καλύτερο να έχετε μια γενικότερη φιλοσοφία υγιεινής διατροφής, που θα καθοδηγεί τις αποφάσεις σας όταν σχεδιάζετε τα γεύματα, τα ψώνια σας ή βγαίνετε έξω για φαγητό. Διαφορετικά, είναι δύσκολο να βγάλετε άκρη ανάμεσα σε περισσότερες από 100 αποφάσεις, που παίρνετε συνήθως κάθε μέρα, οι οποίες σχετίζονται με το φαγητό-και οι περισσότερες από τις οποίες γίνονται συνήθως αυτόματα.

Για παράδειγμα, εάν ακολουθείτε μια μεσογειακή διατροφή – η οποία έχει αποδειχθεί, ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων – είναι πιο πιθανό να λάβετε αποφάσεις, που να συνάδουν με αυτή τη φιλοσοφία. Θα επιλέξετε περισσότερα λαχανικά και ψάρια στο σούπερ μάρκετ, θα χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο στη μαγειρική σας και θα επιλέξετε σολομό με σαλάτα αντί για ζυμαρικά με κρέμες και τυριά σε ένα εστιατόριο.

Διαφήμιση και influencer marketing για τα υγιεινά τρόφιμα

Η βιομηχανία τροφίμων πριν από τις καμπάνιες μάρκετινγκ επιρροής (Influencer Marketing) ήταν πολύ κορεσμένη. Υπήρχαν πολλές εταιρείες, που διεκδικούσαν την προσοχή των καταναλωτών και ήταν δύσκολο να ξεχωρίσεις μέσα στο πλήθος. Ωστόσο η διαφήμιση-πολλές φορές στην υπερβολή της-επηρέασε και εξακολουθει να επηρεάζει σημαντικά, το τι θεωρείται υγιεινό και το τι είναι στη μόδα.

Το «Influencer Marketing» από την άλλη, βοήθησε να εξισωθούν κάπως οι όροι ανταγωνισμού, δίνοντας σε μικρότερες επωνυμίες μια πλατφόρμα για να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό. Και κάπως έτσι οι Influencers ήρθαν για να μείνουν.

  • Το 92% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις προτάσεις από άτομα που ακολουθούν, ακόμα κι αν δεν τους γνωρίζουν προσωπικά.
  • Το 64% των καταναλωτών λένε, ότι έχουν επηρεαστεί να αγοράσουν ένα προϊόν αφού το είδαν, να το προτείνει κάποιος influencer στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτά τα στατιστικά δείχνουν, ότι το influencer marketing είναι ένα ισχυρό εργαλείο, που βοηθά τις επωνυμίες στη βιομηχανία τροφίμων να προσεγγίσουν νέο κοινό και να αυξήσουν την πρόθεση αγοράς. Είναι τόσο αποτελεσματικό όσο μπορεί να είναι και παραπλανητικό…

Γιατί είναι τόσο αποτελεσματικό; Πρώτον, οι άνθρωποι αγαπούν το φαγητό. Και πάντα αναζητούν νέες συνταγές και ιδέες. Δεύτερον, οι άνθρωποι αναζητούν πάντα προτάσεις, για το τι να φάνε. Και οι influencers συχνά θεωρούνται ως αξιόπιστες πηγές πληροφοριών. Τρίτον, τα τρόφιμα είναι μια πολύ «οπτική βιομηχανία». Οι άνθρωποι λατρεύουν να βλέπουν φωτογραφίες με νόστιμα φαγητά. Και τέλος, το μάρκετινγκ επιρροής μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία κάποιας μορφής «προσωπικών σχέσεων» μεταξύ επωνυμιών και καταναλωτών.

Γιατί μπορεί να είναι παραπλανητικό; Απλά γιατί οι άνθρωποι αυτοί πληρώνονται για να μας δείξουν και να μας προτείνουν. Οι περισσότεροι δεν έχουν τις γνώσεις ή την αρμοδιότητα να μιλήσουν για τις υγιεινές παραμέτρους ενός τροφίμου, ούτε τα στοιχεία για να το αποδείξουν. Πιθανότατα μάλιστα -εκτός κάμερας -να μην καταναλώνουν καν αυτό, που εμάς μας έπεισαν να πάμε να αγοράσουμε.

Συμπέρασμα

Προσπαθήστε να υιοθετήσετε ένα συνολικό υγιεινό διατροφικό πρότυπο, όπως για παράδειγμα η μεσογειακή διατροφή. «Υπάρχουν στατιστικά σημαντικές ενδείξεις, ότι οδηγεί σε καλύτερη υγεία της καρδιάς, αν και ακόμα δεν μπορούμε να πούμε, αν είναι οι ξηροί καρποί ή τα έλαια ή να επισημάνουμε κάποια συγκεκριμένη τροφή στη μεσογειακή διατροφή, ως αυτή που κάνει τη διαφορά», τονίζει ο Dr Blaha.

Είναι καλύτερα να αγνοήσετε τις κατά καιρούς μόδες και διαφημιστικές εκστρατείες για μεμονωμένες συγκεκριμένες τροφές. Δεν σημαίνει βέβαια, ότι πρέπει να αποκλείσετε αυτά τα προϊόντα από τη διατροφή σας αλλά μην περιμένετε να κάνουν θαύματα από μόνα τους.

Πηγές: www.hopkinsmedicine.org, www.legacymarketing.com

Ετικέτες: INFLUENCERS

Σχετικά άρθρα

unami
Φαγητό

Η Πέμπτη Γεύση που δεν μάθατε στο σχολείο

από Prefer Team
25/09/2023

Η γεύση είναι μια περίπλοκη αίσθηση. Σε νεαρή ηλικία, διδασκόμαστε, ότι οι άνθρωποι μπορούν να ανιχνεύσουν τέσσερις γεύσεις: γλυκιά, αλμυρή, πικρή και...

Περισσότερα
συσκευασίες φαγητού
Φαγητό

Τα κόλπα της βιομηχανίας τροφίμων στις συσκευασίες

από Prefer Team
14/09/2023

Στις μέρες μας, πρέπει να είμαστε τουλάχιστον ερασιτέχνες ντετέκτιβ για να καταλάβουμε την αλήθεια πίσω από τα προϊόντα και αν είναι καλά...

Περισσότερα
Σαφράν
Φαγητό

Σαφράν: Το πιο ακριβό μπαχαρικό στον κόσμο

από Prefer Team
13/09/2023

Το σαφράν λατρεύεται σε όλο τον κόσμο για το μοναδικά πολυεπίπεδο γευστικό του προφίλ. Το Ιράν είναι η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα του...

Περισσότερα
σπόρια καρπουζιού
Φαγητό

Είναι ασφαλές να τρώτε τα σπόρια καρπουζιού;

από Prefer Team
22/08/2023

Πιθανότατα θυμάστε αυτό το παραμύθι από την παιδική σας ηλικία: Αν φάτε τα σπόρια ενός καρπουζιού, θα φυτρώσει ένα ολόκληρο φυτό μέσα...

Περισσότερα
καλοκαιρινές συνταγές
Φαγητό

Εύκολες συνταγές για το καλοκαίρι

από Prefer Team
11/08/2023

Οι ζεστές καλοκαιρινές μέρες και νύχτες μερικές φορές μας δυσκολεύουν τόσο στο μαγείρεμα όσο και στην επιλογή συνταγών, αφού η ανυπόφορη ζέστη...

Περισσότερα
Το μέλλον της παραγωγής τυριού
Φαγητό

Το μέλλον της παραγωγής τυριού θα μπορούσε να βρίσκεται στους ωκεανούς μας

από Prefer Team
04/08/2023

Για πολλούς, το τυρί δεν είναι απλώς ένα φαγητό ή ένα νόστιμο σνακ, αλλά μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις της ζωής. Θα...

Περισσότερα
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

πως να ξεκολλήσεις
Σκέψεις

5 έξυπνοι τρόποι για να «ξεκολλήσεις»

17 ώρες πριν
ζώδια με «έκτη αίσθηση»
Lifestyle

Τα ζώδια που έχουν την «έκτη αίσθηση»

18 ώρες πριν
διαχείριση του χρόνου επί οθόνης στα παιδιά
Τεχνολογία

Αποτελεσματικές στρατηγικές για τη διαχείριση του χρόνου επί οθόνης στα παιδιά

22 ώρες πριν
DINK influencer
Lifestyle

Οι Influencers κάνουν ξανά δημοφιλή την τάση «DINK»

1 ημέρα πριν
κολλαγόνο
Lifestyle

Πόσο σημαντικό είναι το κολλαγόνο για το δέρμα μας;

2 ημέρες πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

πως να ξεκολλήσεις

5 έξυπνοι τρόποι για να «ξεκολλήσεις»

02/10/2023
ζώδια με «έκτη αίσθηση»

Τα ζώδια που έχουν την «έκτη αίσθηση»

02/10/2023
διαχείριση του χρόνου επί οθόνης στα παιδιά

Αποτελεσματικές στρατηγικές για τη διαχείριση του χρόνου επί οθόνης στα παιδιά

02/10/2023
DINK influencer

Οι Influencers κάνουν ξανά δημοφιλή την τάση «DINK»

02/10/2023

Kατηγορίες

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Ετικέτες

SKINCARE SOCIAL MEDIA TIKTOK ΑΓΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΔΕΡΜΑ ΔΙΑΙΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΖΩΔΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΔΑ ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΣΧΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΚΥΛΟΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΥΠΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2023 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2023 prefer.gr - Powered by Pavla SA.