Prefer
Monday, June 16, 2025
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Lifestyle

“Funflation”: Η νέα καταναλωτική τάση

Prefer Team από Prefer Team
23/08/2024
σε Lifestyle
A A
Funflation
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Μπορεί το κόστος ζωής να έχει ανέβει σημαντικά, όμως κάποιοι από εμάς συνεχίζουν να επενδύουν σε «εμπειρίες»: συναυλίες, ταξίδια και ποδοσφαιρικούς αγώνες. Ναι, ο πληθωρισμός της διασκέδασης είναι ο τελευταίος οικονομικός όρος που απασχολεί τους ειδικούς. Ο υπερπληθωρισμός, η εταιρική απληστία και ένα αβέβαιο μέλλον, αφήνουν τις νεότερες γενιές ανυπόμονες για εμπειρίες και σχετικά αδιάφορες για την ιδιοκτησία, ανεβάζοντας την πώληση εισιτηρίων για συναυλίες και άλλες ζωντανές εκδηλώσεις στα ύψη και οδηγώντας στην εμφάνιση της τελευταίας οικονομικής λέξης – «funflation».

Τι είναι το “Funflation”

Αυτή η λέξη σχηματίστηκε από την ένωση των λέξεων “fun” (διασκέδαση) και “inflation” (πληθωρισμός). Οι άνθρωποι έμειναν κλεισμένοι για μήνες στο σπίτι κι απλά θέλουν τη ζωή τους πίσω. Η ιδέα, ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να δαπανούν τα χρήματά τους σε εμπειρίες αντί για προϊόντα δεν είναι ένα νέο φαινόμενο.

ADVERTISEMENT

Ολοένα και περισσότερες γενιές ακολουθούν το παράδειγμα της Gen Z, και εστιάζουν στην εμπειρία που θα αποκτήσουν και όχι τόσο στην αλόγιστη αγορά προϊόντων ή την αποταμίευση. Αυτό το trend γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα, αναγκάζοντας τις μάρκες να βρίσκουν τρόπους για να δηλώνουν παρών στην οικονομία, που βασίζεται στην εμπειρία. Καθώς οι millennials γίνονται το μεγαλύτερο καταναλωτικό τμήμα του πληθυσμού, το μέλλον της ζωντανής μουσικής και της διασκέδασης γενικά, συνεχίζει να φαίνεται λαμπρό.

Περνάμε καλά κι αυτό φαίνεται στον τραπεζικό μας λογαριασμό

Οι καταναλωτές είναι πιο διατεθειμένοι να ξοδεύουν χρήματα για διασκεδαστικές εμπειρίες σε σχέση με προϊόντα, που αγοράζονται συνήθως για οικιακή χρήση, όπως τηλεοράσεις και υπολογιστές. Αυτή η τάση έχει σημειώσει μια αξιοσημείωτη αύξηση με την επιστροφή ζωντανών εκδηλώσεων, όπως συναυλίες και φεστιβάλ – ακόμα και ταινίες και θεατρικές παραστάσεις- μετά το κλείσιμο τους λόγω πανδημίας μόλις πριν από λίγα χρόνια. Αυτές οι εμπειρίες είναι πλέον αυτές, που οι άνθρωποι είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν.

Οι millennials επίσης, προτιμούν να ζήσουν… παρά ανελιχθούν επαγγελματικά. «Αν και μία αύξηση μισθού θα ήταν ωραία, είναι σημαντικό να κάνεις αυτό που αγαπάς». Δεν αγοράζεις καινούργιο αυτοκίνητο, πας όμως διακοπές. Δεν θα πάρεις ακριβά ρούχα (κι έτσι ανθεί το Temu), αλλά θα πας στις συναυλίες της Madonna. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να ξοδέψουν χρήματα σε ζωντανές εμπειρίες παρά σε ιδιοκτησία ειδών πολυτελείας και ας μη βγει ο μήνας.

Οι καταναλωτές θέλουν να αναπληρώσουν τον χρόνο, που έχασαν κατά τη διάρκεια του lockdown

Ψυχολογικά, το funflation καθοδηγείται κυρίως και από την ανθρώπινη ανάγκη για φλεξάρισμα στα social media. Επιπλέον όμως, όπως είναι λογικό -ακόμη και με τον πληθωρισμό – οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο να αναπληρώσουν τον χρόνο, που έχασαν κατά τη διάρκεια του lockdown για τον COVID – επομένως αγορές όπως νέα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας δεν είναι προτεραιότητα των περισσότερων ανθρώπων στο τρέχον κλίμα. Κι έτσι οι τιμές των εισιτηρίων στις συναυλίες και γενικότερα στη διασκέδαση, πήραν την ανιούσα. Και η Taylor Swift δεν είναι η μόνη καλλιτέχνης που προσελκύει πολλούς θαυμαστές —οι οποίοι ξοδεύουν χρήματα σε εισιτήρια, ξενοδοχεία, μεταφορικά κ.λ.π. Beyoncé, Bruce Springsteen, E. Street Band, Coldplay και Harry Styles, είδαν τις εισπράξεις από τις περιοδείες τους να ανεβαίνουν στα ύψη.

Το μέσο εισιτήριο για μια ζωντανή ψυχαγωγική εκδήλωση έχει αυξηθεί κατά 14% από το 2019, κάτι που οι οικονομολόγοι λένε, ότι είναι μεγαλύτερη αύξηση από το κόστος των καταναλωτικών αγαθών υπό τον πληθωρισμό. Πολλοί Αμερικανοί για παράδειγμα, που γεννήθηκαν τη δεκαετία του 1980 και μετά, βρίσκονται αντιμέτωποι με ανυπέρβλητα φοιτητικά χρέη και μια απροσπέλαστη αγορά στέγης – επομένως η προτίμηση μιας συναυλίας της Taylor Swift σε σχέση με την ιδιοκτησία πραγμάτων, μπορεί να μην φαίνεται τόσο περίεργη και να είναι σε μεγάλο βαθμό εσωτερική ανάγκη.

Εν κατακλείδι, το “Funflation” αναφέρεται στην τάση των καταναλωτών, να ξοδέψουν χρήματα σε διασκεδαστικές εμπειρίες, παρά τον υψηλό πληθωρισμό. Σύμφωνα με έρευνα, ένας στους τρεις ερωτηθέντες ηλικίας 15-69 ετών εκτιμά περισσότερο τις συναυλίες,τα φεστιβάλ και γενικά τις ζωντανές εκδηλώσεις και τα ταξίδια από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 44% μεταξύ των millennials, οι οποίοι είναι επίσης πιο πιθανό να δώσουν προτεραιότητα στα εισιτήρια συναυλιών και φεστιβάλ στον προϋπολογισμό του διαθέσιμου εισοδήματός τους.

Πηγή: www.digitalmusicnews.com

Ετικέτες: ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ

Σχετικά άρθρα

Αποκτήστε αστραφτερό χαμόγελο με φυσικό τρόπο
Lifestyle

Αποκτήστε αστραφτερό χαμόγελο με φυσικό τρόπο

από Prefer Team
09/06/2025 - Ενημέρωση: 10/06/2025

Ένα αστραφτερό χαμόγελο είναι το πιο όμορφο αξεσουάρ που μπορούμε να φορέσουμε. Δεν χρειάζεται να επενδύσετε σε ακριβές οδοντιατρικές θεραπείες για να...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πώς μπορούμε να διώξουμε τα κουνούπια με φυσικό τρόπο
Lifestyle

Πώς μπορούμε να διώξουμε τα κουνούπια με φυσικό τρόπο;

από Prefer Team
29/05/2025

Τα κουνούπια είναι ένας από τους πιο ενοχλητικούς «επισκέπτες» του καλοκαιριού. Οι τσιμπιές τους προκαλούν φαγούρα και ερεθισμό, ενώ μπορούν να γίνουν...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Περπάτημα ή τρέξιμο
Lifestyle

Περπάτημα ή τρέξιμο; Ποια άσκηση είναι καλύτερη για την υγεία μας;

από Prefer Team
28/05/2025

Η τακτική άσκηση έχει αποδεδειγμένα πολλαπλά οφέλη για την υγεία, τη διάθεση, καθώς και τη συνολική ποιότητα ζωής μας. Όταν πρόκειται για...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Οργάνωση ντουλάπας
Lifestyle

Απλά tips για να οργανώσουμε καλύτερα τη ντουλάπα μας

από Prefer Team
22/05/2025

Η τακτοποιημένη ντουλάπα δεν είναι μόνο αισθητικά ευχάριστη, αλλά και εξαιρετικά λειτουργική: εξοικονομεί χρόνο, μειώνει το άγχος και μας βοηθά να αξιοποιούμε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Περισσότερη άσκηση
Lifestyle

5 απλοί τρόποι να εντάξετε περισσότερη άσκηση στην καθημερινότητά σας

από Prefer Team
14/05/2025

Η σύγχρονη καθημερινότητα, με τις πολλές υποχρεώσεις και τις ώρες που περνάμε καθισμένοι, καθιστά δύσκολη την τακτική άσκηση. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Σχολείο μετά τις διακοπές
Lifestyle

Πώς θα προετοιμάσετε τα παιδιά για το σχολείο μετά τις διακοπές;

από Prefer Team
25/04/2025

Η επιστροφή στο σχολείο μετά τις διακοπές μπορεί να είναι μια πρόκληση τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Η...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα φυτικά συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βλάψουν το συκώτι σας
Υγεία

Τα φυτικά συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βλάψουν το συκώτι σας

17 hours πριν
Μουσική και ψυχολογία
Μουσική

Τι σημαίνει όταν κάποιος ακούει μουσική όλη μέρα, σύμφωνα με την ψυχολογία

2 days πριν
Οδοντικό νήμα
Υγεία

Μύθοι και αλήθειες για το οδοντικό νήμα

3 days πριν
Αλκοόλ και καρδιαγγειακή υγεία
Υγεία

Νέα δεδομένα για το αλκοόλ και την καρδιαγγειακή υγεία

5 days πριν
Πώς θα κρατήσει περισσότερο η μπαταρία του κινητού μας;
Τεχνολογία

Πώς θα κρατήσει περισσότερο η μπαταρία του κινητού μας;

6 days πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

Τα φυτικά συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βλάψουν το συκώτι σας

Τα φυτικά συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βλάψουν το συκώτι σας

15/06/2025
Μουσική και ψυχολογία

Τι σημαίνει όταν κάποιος ακούει μουσική όλη μέρα, σύμφωνα με την ψυχολογία

14/06/2025
Οδοντικό νήμα

Μύθοι και αλήθειες για το οδοντικό νήμα

13/06/2025
Αλκοόλ και καρδιαγγειακή υγεία

Νέα δεδομένα για το αλκοόλ και την καρδιαγγειακή υγεία

11/06/2025

Categories

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Tags

SKINCARE SOCIAL MEDIA TIKTOK ΑΓΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΔΙΑΙΤΑ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΔΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΡΟΦΙΜΑ ΥΠΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.