Η Coca-Cola γεννήθηκε το 1886 στην Ατλάντα των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο φαρμακοποιός Τζον Στιθ Πέμπερτον δημιούργησε ένα σιρόπι που προοριζόταν αρχικά για ιατρικούς σκοπούς, το οποίο συνδύαζε φύλλα κόκας και σπόρους κόλα. Ο λογιστής του, Φρανκ Μ. Ρόμπινσον, ήταν εκείνος που πρότεινε το όνομα Coca-Cola και σχεδίασε το χαρακτηριστικό λογότυπο με τα καλλιγραφικά γράμματα.
Εξάπλωση και εταιρική ανάπτυξη
Μετά τον θάνατο του Πέμπερτον, ο επιχειρηματίας Άσα Κάντλερ εξαγόρασε την επιχείρηση και με συστηματικό μάρκετινγκ μετέτρεψε την Coca-Cola σε εμπορικό φαινόμενο. Μέχρι το 1900 το αναψυκτικό είχε ήδη διαδοθεί σε όλη την Αμερική, ενώ το 1899 δόθηκαν οι πρώτες άδειες εμφιάλωσης που βοήθησαν στην ταχεία εξάπλωσή της.
Η φιάλη-σύμβολο
Το 1915 δημιουργήθηκε η εμβληματική φιάλη με τις καμπύλες (Contour Bottle), που έγινε διεθνές σύμβολο του brand. Ο σχεδιασμός της επιλέχθηκε ώστε να ξεχωρίζει εύκολα ακόμη και στο σκοτάδι ή αν ήταν σπασμένη.
Ο 20ός αιώνας και ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος
Κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Coca-Cola παρείχε δωρεάν αναψυκτικά στους Αμερικανούς στρατιώτες, γεγονός που ενίσχυσε την παρουσία της σε διεθνές επίπεδο. Μετά τον πόλεμο, εγκαταστάθηκαν εργοστάσια παραγωγής σε πολλές χώρες, εδραιώνοντας την παγκόσμια ηγετική θέση της εταιρείας.
Καινοτομία & διαφοροποίηση
Από τη δεκαετία του 1980 και μετά, η εταιρεία λάνσαρε νέα προϊόντα (Diet Coke, Coca-Cola Zero Sugar κ.ά.) προσαρμοσμένα σε διαφορετικές αγορές και γευστικές προτιμήσεις. Η Coca-Cola επένδυσε έντονα σε διαφήμιση, με εμβληματικές καμπάνιες όπως το “I’d Like to Buy the World a Coke” και τον συνδυασμό με τον Άγιο Βασίλη που σφράγισε την εικόνα του στη σύγχρονη κουλτούρα.
Σήμερα
Η Coca-Cola παραμένει το πιο αναγνωρίσιμο αναψυκτικό στον κόσμο, με παρουσία σε περισσότερες από 200 χώρες. Έχει εξελιχθεί σε σύμβολο της ποπ κουλτούρας, ενώ προσαρμόζεται συνεχώς στις τάσεις, επενδύοντας σε υγιεινότερες επιλογές και βιώσιμες πρακτικές.
Πηγή: ThoughtCo



















