Όταν ακούμε «αστέρια Μισελέν», το μυαλό μας πάει αυτόματα στη γαστρονομία, στα κορυφαία εστιατόρια και στους διάσημους σεφ. Από την άλλη, η Michelin είναι παγκοσμίως γνωστή για… λάστιχα αυτοκινήτων. Πώς συνδέονται, λοιπόν, τα αστέρια που κρίνουν τη γεύση με τα ελαστικά που μας μεταφέρουν στους δρόμους;
Η γέννηση του Οδηγού Michelin
Η ιστορία ξεκινά το 1900, όταν οι αδελφοί André και Édouard Michelin, ιδρυτές της γαλλικής εταιρείας ελαστικών, εξέδωσαν έναν οδηγό για τους οδηγούς. Στόχος τους δεν ήταν να μιλήσουν για εστιατόρια, αλλά να ενθαρρύνουν τον κόσμο να ταξιδεύει περισσότερο με αυτοκίνητο — και φυσικά να χρησιμοποιεί πιο συχνά τα ελαστικά τους. Ο «Οδηγός Michelin» περιείχε χάρτες, συμβουλές για την αλλαγή ελαστικών και πληροφορίες για πρατήρια καυσίμων.
Από τα βενζινάδικα στα εστιατόρια
Σταδιακά, ο οδηγός εμπλουτίστηκε με πληροφορίες για ξενοδοχεία και εστιατόρια, ώστε να διευκολύνει τους ταξιδιώτες. Η στροφή προς τη γαστρονομία ήρθε τη δεκαετία του 1920, όταν η Michelin προσέλαβε ανώνυμους «επιθεωρητές» για να βαθμολογούν την ποιότητα των εστιατορίων. Έτσι γεννήθηκε το σύστημα των περιβόητων αστεριών.
Τι σημαίνουν τα αστέρια;
- Ένα αστέρι: πολύ καλή κουζίνα.
- Δύο αστέρια: εξαιρετική κουζίνα που αξίζει παράκαμψη.
- Τρία αστέρια: κορυφαία κουζίνα που αξίζει ειδικό ταξίδι.
Με τον τρόπο αυτό, ο Οδηγός Michelin εξελίχθηκε σε παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τη γαστρονομία, παρότι ξεκίνησε από μια εταιρεία… ελαστικών.
Η σχέση των αστεριών Michelin με τα λάστιχα αυτοκινήτων δεν είναι τυχαία. Τα αστέρια δημιουργήθηκαν από την ίδια εταιρεία που παράγει ελαστικά, στο πλαίσιο ενός οδηγού που ενθάρρυνε τα ταξίδια με αυτοκίνητο. Σήμερα, ο Οδηγός Michelin έχει ξεπεράσει τις ρίζες του και αποτελεί το απόλυτο «διαβατήριο» γαστρονομικού κύρους, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και μια πρακτική ιδέα marketing μπορεί να μετατραπεί σε παγκόσμιο πολιτιστικό θεσμό.
Πηγή: foodrepublic.com