Prefer
Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Lifestyle

“Funflation”: Η νέα καταναλωτική τάση

Prefer Team από Prefer Team
23/08/2024
σε Lifestyle
A A
Funflation
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Μπορεί το κόστος ζωής να έχει ανέβει σημαντικά, όμως κάποιοι από εμάς συνεχίζουν να επενδύουν σε «εμπειρίες»: συναυλίες, ταξίδια και ποδοσφαιρικούς αγώνες. Ναι, ο πληθωρισμός της διασκέδασης είναι ο τελευταίος οικονομικός όρος που απασχολεί τους ειδικούς. Ο υπερπληθωρισμός, η εταιρική απληστία και ένα αβέβαιο μέλλον, αφήνουν τις νεότερες γενιές ανυπόμονες για εμπειρίες και σχετικά αδιάφορες για την ιδιοκτησία, ανεβάζοντας την πώληση εισιτηρίων για συναυλίες και άλλες ζωντανές εκδηλώσεις στα ύψη και οδηγώντας στην εμφάνιση της τελευταίας οικονομικής λέξης – «funflation».

Τι είναι το “Funflation”

Αυτή η λέξη σχηματίστηκε από την ένωση των λέξεων “fun” (διασκέδαση) και “inflation” (πληθωρισμός). Οι άνθρωποι έμειναν κλεισμένοι για μήνες στο σπίτι κι απλά θέλουν τη ζωή τους πίσω. Η ιδέα, ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να δαπανούν τα χρήματά τους σε εμπειρίες αντί για προϊόντα δεν είναι ένα νέο φαινόμενο.

ADVERTISEMENT

Ολοένα και περισσότερες γενιές ακολουθούν το παράδειγμα της Gen Z, και εστιάζουν στην εμπειρία που θα αποκτήσουν και όχι τόσο στην αλόγιστη αγορά προϊόντων ή την αποταμίευση. Αυτό το trend γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα, αναγκάζοντας τις μάρκες να βρίσκουν τρόπους για να δηλώνουν παρών στην οικονομία, που βασίζεται στην εμπειρία. Καθώς οι millennials γίνονται το μεγαλύτερο καταναλωτικό τμήμα του πληθυσμού, το μέλλον της ζωντανής μουσικής και της διασκέδασης γενικά, συνεχίζει να φαίνεται λαμπρό.

Περνάμε καλά κι αυτό φαίνεται στον τραπεζικό μας λογαριασμό

Οι καταναλωτές είναι πιο διατεθειμένοι να ξοδεύουν χρήματα για διασκεδαστικές εμπειρίες σε σχέση με προϊόντα, που αγοράζονται συνήθως για οικιακή χρήση, όπως τηλεοράσεις και υπολογιστές. Αυτή η τάση έχει σημειώσει μια αξιοσημείωτη αύξηση με την επιστροφή ζωντανών εκδηλώσεων, όπως συναυλίες και φεστιβάλ – ακόμα και ταινίες και θεατρικές παραστάσεις- μετά το κλείσιμο τους λόγω πανδημίας μόλις πριν από λίγα χρόνια. Αυτές οι εμπειρίες είναι πλέον αυτές, που οι άνθρωποι είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν.

Οι millennials επίσης, προτιμούν να ζήσουν… παρά ανελιχθούν επαγγελματικά. «Αν και μία αύξηση μισθού θα ήταν ωραία, είναι σημαντικό να κάνεις αυτό που αγαπάς». Δεν αγοράζεις καινούργιο αυτοκίνητο, πας όμως διακοπές. Δεν θα πάρεις ακριβά ρούχα (κι έτσι ανθεί το Temu), αλλά θα πας στις συναυλίες της Madonna. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να ξοδέψουν χρήματα σε ζωντανές εμπειρίες παρά σε ιδιοκτησία ειδών πολυτελείας και ας μη βγει ο μήνας.

Οι καταναλωτές θέλουν να αναπληρώσουν τον χρόνο, που έχασαν κατά τη διάρκεια του lockdown

Ψυχολογικά, το funflation καθοδηγείται κυρίως και από την ανθρώπινη ανάγκη για φλεξάρισμα στα social media. Επιπλέον όμως, όπως είναι λογικό -ακόμη και με τον πληθωρισμό – οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο να αναπληρώσουν τον χρόνο, που έχασαν κατά τη διάρκεια του lockdown για τον COVID – επομένως αγορές όπως νέα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας δεν είναι προτεραιότητα των περισσότερων ανθρώπων στο τρέχον κλίμα. Κι έτσι οι τιμές των εισιτηρίων στις συναυλίες και γενικότερα στη διασκέδαση, πήραν την ανιούσα. Και η Taylor Swift δεν είναι η μόνη καλλιτέχνης που προσελκύει πολλούς θαυμαστές —οι οποίοι ξοδεύουν χρήματα σε εισιτήρια, ξενοδοχεία, μεταφορικά κ.λ.π. Beyoncé, Bruce Springsteen, E. Street Band, Coldplay και Harry Styles, είδαν τις εισπράξεις από τις περιοδείες τους να ανεβαίνουν στα ύψη.

Το μέσο εισιτήριο για μια ζωντανή ψυχαγωγική εκδήλωση έχει αυξηθεί κατά 14% από το 2019, κάτι που οι οικονομολόγοι λένε, ότι είναι μεγαλύτερη αύξηση από το κόστος των καταναλωτικών αγαθών υπό τον πληθωρισμό. Πολλοί Αμερικανοί για παράδειγμα, που γεννήθηκαν τη δεκαετία του 1980 και μετά, βρίσκονται αντιμέτωποι με ανυπέρβλητα φοιτητικά χρέη και μια απροσπέλαστη αγορά στέγης – επομένως η προτίμηση μιας συναυλίας της Taylor Swift σε σχέση με την ιδιοκτησία πραγμάτων, μπορεί να μην φαίνεται τόσο περίεργη και να είναι σε μεγάλο βαθμό εσωτερική ανάγκη.

Εν κατακλείδι, το “Funflation” αναφέρεται στην τάση των καταναλωτών, να ξοδέψουν χρήματα σε διασκεδαστικές εμπειρίες, παρά τον υψηλό πληθωρισμό. Σύμφωνα με έρευνα, ένας στους τρεις ερωτηθέντες ηλικίας 15-69 ετών εκτιμά περισσότερο τις συναυλίες,τα φεστιβάλ και γενικά τις ζωντανές εκδηλώσεις και τα ταξίδια από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 44% μεταξύ των millennials, οι οποίοι είναι επίσης πιο πιθανό να δώσουν προτεραιότητα στα εισιτήρια συναυλιών και φεστιβάλ στον προϋπολογισμό του διαθέσιμου εισοδήματός τους.

Πηγή: www.digitalmusicnews.com

Ετικέτες: ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ

Σχετικά άρθρα

Βιολογικός καθαρισμός σπιτιού: Τι είναι και πώς λειτουργεί;
Lifestyle

Βιολογικός καθαρισμός σπιτιού: Τι είναι και πώς λειτουργεί;

από Prefer Team
06/12/2025

Ο βιολογικός καθαρισμός σπιτιού είναι μια πιο εξειδικευμένη και βαθιά διαδικασία καθαρισμού που στοχεύει όχι μόνο στην απομάκρυνση της ορατής βρωμιάς, αλλά...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πώς να καθαρίσετε τις κουρτίνες χωρίς να τις ξεκρεμάσετε;
Lifestyle

Πώς να καθαρίσετε τις κουρτίνες χωρίς να τις ξεκρεμάσετε;

από Prefer Team
06/12/2025

Οι κουρτίνες αποτελούν ένα από τα πιο παραμελημένα σημεία στο σπίτι, αν και συγκρατούν σκόνη, μυρωδιές και ρύπους καθημερινά. Πολλοί αποφεύγουν να...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Ζώδια 06/12/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις
Lifestyle

Ζώδια 06/12/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις

από Prefer Team
06/12/2025

Η ημέρα διαμορφώνεται με σταθερούς ρυθμούς και χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις. Οι περισσότερες υποθέσεις κινούνται σε προβλέψιμο πλαίσιο, ενώ μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Yoga και εμμηνόπαυση: Ένας φυσικός σύμμαχος στην ορμονική ισορροπία
Lifestyle

Yoga και εμμηνόπαυση: Ένας φυσικός σύμμαχος στην ορμονική ισορροπία

από Prefer Team
05/12/2025

Η εμμηνόπαυση αποτελεί μια φυσική αλλά συχνά απαιτητική μετάβαση στη ζωή κάθε γυναίκας. Τα συμπτώματα όπως οι εξάψεις, οι μεταβολές στη διάθεση,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
LEGO για ενήλικες: Μία νέα τάση στον κόσμο του παιχνιδιού
Lifestyle

LEGO για ενήλικες: Μία νέα τάση στον κόσμο του παιχνιδιού

από Prefer Team
05/12/2025

Τα τελευταία χρόνια, τα LEGO έχουν εξελιχθεί από ένα απλό παιδικό παιχνίδι σε ένα εκλεπτυσμένο χόμπι για ενήλικες. Αυτή η αλλαγή δεν...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Φούρνος μικροκυμάτων: Πόσο αθώος είναι;
Lifestyle

Φούρνος μικροκυμάτων: Πόσο αθώος είναι;

από Prefer Team
05/12/2025

Ο φούρνος μικροκυμάτων είναι μια από τις πιο βολικές συσκευές της σύγχρονης κουζίνας. Ζεσταίνει γρήγορα, εξοικονομεί χρόνο και ενέργεια, και μπορεί να...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βιολογικός καθαρισμός σπιτιού: Τι είναι και πώς λειτουργεί;
Lifestyle

Βιολογικός καθαρισμός σπιτιού: Τι είναι και πώς λειτουργεί;

4 ώρες πριν
Γιατί τρώμε κοτόσουπα όταν αρρωσταίνουμε;
Διατροφή

Γιατί τρώμε κοτόσουπα όταν αρρωσταίνουμε;

9 ώρες πριν
Τροφές που βλάπτουν τα δόντια μας
Υγεία

Τροφές που βλάπτουν τα δόντια μας

10 ώρες πριν
Πώς να καθαρίσετε τις κουρτίνες χωρίς να τις ξεκρεμάσετε;
Lifestyle

Πώς να καθαρίσετε τις κουρτίνες χωρίς να τις ξεκρεμάσετε;

11 ώρες πριν
Ζώδια 06/12/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις
Lifestyle

Ζώδια 06/12/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις

13 ώρες πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

Βιολογικός καθαρισμός σπιτιού: Τι είναι και πώς λειτουργεί;

Βιολογικός καθαρισμός σπιτιού: Τι είναι και πώς λειτουργεί;

06/12/2025
Γιατί τρώμε κοτόσουπα όταν αρρωσταίνουμε;

Γιατί τρώμε κοτόσουπα όταν αρρωσταίνουμε;

06/12/2025
Τροφές που βλάπτουν τα δόντια μας

Τροφές που βλάπτουν τα δόντια μας

06/12/2025
Πώς να καθαρίσετε τις κουρτίνες χωρίς να τις ξεκρεμάσετε;

Πώς να καθαρίσετε τις κουρτίνες χωρίς να τις ξεκρεμάσετε;

06/12/2025

Kατηγορίες

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Ετικέτες

SKINCARE SOCIAL MEDIA TIKTOK ΑΓΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΙΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΔΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΡΟΦΙΜΑ ΥΓΕΙΑ ΥΠΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.