Prefer
Πέμπτη, 21 Αυγούστου, 2025
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Lifestyle

“Funflation”: Η νέα καταναλωτική τάση

Prefer Team από Prefer Team
23/08/2024
σε Lifestyle
A A
Funflation
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Μπορεί το κόστος ζωής να έχει ανέβει σημαντικά, όμως κάποιοι από εμάς συνεχίζουν να επενδύουν σε «εμπειρίες»: συναυλίες, ταξίδια και ποδοσφαιρικούς αγώνες. Ναι, ο πληθωρισμός της διασκέδασης είναι ο τελευταίος οικονομικός όρος που απασχολεί τους ειδικούς. Ο υπερπληθωρισμός, η εταιρική απληστία και ένα αβέβαιο μέλλον, αφήνουν τις νεότερες γενιές ανυπόμονες για εμπειρίες και σχετικά αδιάφορες για την ιδιοκτησία, ανεβάζοντας την πώληση εισιτηρίων για συναυλίες και άλλες ζωντανές εκδηλώσεις στα ύψη και οδηγώντας στην εμφάνιση της τελευταίας οικονομικής λέξης – «funflation».

Τι είναι το “Funflation”

Αυτή η λέξη σχηματίστηκε από την ένωση των λέξεων “fun” (διασκέδαση) και “inflation” (πληθωρισμός). Οι άνθρωποι έμειναν κλεισμένοι για μήνες στο σπίτι κι απλά θέλουν τη ζωή τους πίσω. Η ιδέα, ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να δαπανούν τα χρήματά τους σε εμπειρίες αντί για προϊόντα δεν είναι ένα νέο φαινόμενο.

ADVERTISEMENT

Ολοένα και περισσότερες γενιές ακολουθούν το παράδειγμα της Gen Z, και εστιάζουν στην εμπειρία που θα αποκτήσουν και όχι τόσο στην αλόγιστη αγορά προϊόντων ή την αποταμίευση. Αυτό το trend γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα, αναγκάζοντας τις μάρκες να βρίσκουν τρόπους για να δηλώνουν παρών στην οικονομία, που βασίζεται στην εμπειρία. Καθώς οι millennials γίνονται το μεγαλύτερο καταναλωτικό τμήμα του πληθυσμού, το μέλλον της ζωντανής μουσικής και της διασκέδασης γενικά, συνεχίζει να φαίνεται λαμπρό.

Περνάμε καλά κι αυτό φαίνεται στον τραπεζικό μας λογαριασμό

Οι καταναλωτές είναι πιο διατεθειμένοι να ξοδεύουν χρήματα για διασκεδαστικές εμπειρίες σε σχέση με προϊόντα, που αγοράζονται συνήθως για οικιακή χρήση, όπως τηλεοράσεις και υπολογιστές. Αυτή η τάση έχει σημειώσει μια αξιοσημείωτη αύξηση με την επιστροφή ζωντανών εκδηλώσεων, όπως συναυλίες και φεστιβάλ – ακόμα και ταινίες και θεατρικές παραστάσεις- μετά το κλείσιμο τους λόγω πανδημίας μόλις πριν από λίγα χρόνια. Αυτές οι εμπειρίες είναι πλέον αυτές, που οι άνθρωποι είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν.

Οι millennials επίσης, προτιμούν να ζήσουν… παρά ανελιχθούν επαγγελματικά. «Αν και μία αύξηση μισθού θα ήταν ωραία, είναι σημαντικό να κάνεις αυτό που αγαπάς». Δεν αγοράζεις καινούργιο αυτοκίνητο, πας όμως διακοπές. Δεν θα πάρεις ακριβά ρούχα (κι έτσι ανθεί το Temu), αλλά θα πας στις συναυλίες της Madonna. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να ξοδέψουν χρήματα σε ζωντανές εμπειρίες παρά σε ιδιοκτησία ειδών πολυτελείας και ας μη βγει ο μήνας.

Οι καταναλωτές θέλουν να αναπληρώσουν τον χρόνο, που έχασαν κατά τη διάρκεια του lockdown

Ψυχολογικά, το funflation καθοδηγείται κυρίως και από την ανθρώπινη ανάγκη για φλεξάρισμα στα social media. Επιπλέον όμως, όπως είναι λογικό -ακόμη και με τον πληθωρισμό – οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο να αναπληρώσουν τον χρόνο, που έχασαν κατά τη διάρκεια του lockdown για τον COVID – επομένως αγορές όπως νέα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας δεν είναι προτεραιότητα των περισσότερων ανθρώπων στο τρέχον κλίμα. Κι έτσι οι τιμές των εισιτηρίων στις συναυλίες και γενικότερα στη διασκέδαση, πήραν την ανιούσα. Και η Taylor Swift δεν είναι η μόνη καλλιτέχνης που προσελκύει πολλούς θαυμαστές —οι οποίοι ξοδεύουν χρήματα σε εισιτήρια, ξενοδοχεία, μεταφορικά κ.λ.π. Beyoncé, Bruce Springsteen, E. Street Band, Coldplay και Harry Styles, είδαν τις εισπράξεις από τις περιοδείες τους να ανεβαίνουν στα ύψη.

Το μέσο εισιτήριο για μια ζωντανή ψυχαγωγική εκδήλωση έχει αυξηθεί κατά 14% από το 2019, κάτι που οι οικονομολόγοι λένε, ότι είναι μεγαλύτερη αύξηση από το κόστος των καταναλωτικών αγαθών υπό τον πληθωρισμό. Πολλοί Αμερικανοί για παράδειγμα, που γεννήθηκαν τη δεκαετία του 1980 και μετά, βρίσκονται αντιμέτωποι με ανυπέρβλητα φοιτητικά χρέη και μια απροσπέλαστη αγορά στέγης – επομένως η προτίμηση μιας συναυλίας της Taylor Swift σε σχέση με την ιδιοκτησία πραγμάτων, μπορεί να μην φαίνεται τόσο περίεργη και να είναι σε μεγάλο βαθμό εσωτερική ανάγκη.

Εν κατακλείδι, το “Funflation” αναφέρεται στην τάση των καταναλωτών, να ξοδέψουν χρήματα σε διασκεδαστικές εμπειρίες, παρά τον υψηλό πληθωρισμό. Σύμφωνα με έρευνα, ένας στους τρεις ερωτηθέντες ηλικίας 15-69 ετών εκτιμά περισσότερο τις συναυλίες,τα φεστιβάλ και γενικά τις ζωντανές εκδηλώσεις και τα ταξίδια από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 44% μεταξύ των millennials, οι οποίοι είναι επίσης πιο πιθανό να δώσουν προτεραιότητα στα εισιτήρια συναυλιών και φεστιβάλ στον προϋπολογισμό του διαθέσιμου εισοδήματός τους.

Πηγή: www.digitalmusicnews.com

Ετικέτες: ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ

Σχετικά άρθρα

Πώς θα ανοίξουμε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τιρμπουσόν;
Lifestyle

Πώς θα ανοίξουμε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τιρμπουσόν;

από Prefer Team
20/08/2025

Μια ρομαντική βραδιά, ένα δείπνο με φίλους ή μια εκδρομή μπορεί να πάρει απρόβλεπτη τροπή όταν συνειδητοποιείτε πως έχετε το κρασί, αλλά...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πώς θα οργανώσουμε καλύτερα τη ντουλάπα μας;
Lifestyle

Πώς θα οργανώσουμε εύκολα τη ντουλάπα μας;

από Prefer Team
18/08/2025

Η ντουλάπα μας είναι από τους χώρους που χρησιμοποιούμε καθημερινά, αλλά συχνά καταλήγει να είναι ακατάστατη και να μας δυσκολεύει στην επιλογή...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πώς να ασκηθείτε όταν κάνει πολλή ζέστη έξω;
Lifestyle

Πώς να ασκηθείτε όταν κάνει πολλή ζέστη έξω;

από Prefer Team
13/08/2025

Η άσκηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μπορεί να είναι μια πρόκληση λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Αφυδάτωση, θερμοπληξία και άλλες θερμικές παθήσεις...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Συμβουλές για ξεκούραστο ύπνο, ακόμα και στην ακραία ζέστη του καλοκαιριού
Lifestyle

Συμβουλές για ξεκούραστο ύπνο, ακόμα και στην ακραία ζέστη του καλοκαιριού

από Prefer Team
09/08/2025

Οι ζεστές καλοκαιρινές νύχτες συχνά συνοδεύονται από αϋπνία και δυσφορία. Η υψηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος διαταράσσει τον φυσικό ρυθμό του σώματος, κάνοντας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Εύκολοι τρόποι για να καταναλώνουμε περισσότερο νερό
Lifestyle

Εύκολοι τρόποι για να καταναλώνουμε περισσότερο νερό

από Prefer Team
06/08/2025

Το νερό είναι πολύτιμο – τόσο για το μυαλό όσο και για το σώμα μας. Η κατανάλωση 8 - 12 ποτηριών νερού...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Οι 6 συσκευές που πρέπει να αποσυνδέετε πριν φύγετε για διακοπές
Lifestyle

Οι 6 συσκευές που πρέπει να αποσυνδέετε πριν φύγετε για διακοπές

από Prefer Team
03/08/2025

Ετοιμάζεστε για διακοπές; Εκτός από το πακετάρισμα, υπάρχει κάτι ακόμη σημαντικό που δεν πρέπει να παραλείψετε: η αποσύνδεση των ηλεκτρικών συσκευών στο...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

αυτοεκτίμηση
Υγεία

Αυτοεκτίμηση: μικρά βήματα για να την ενισχύσεις

5 ώρες πριν
τεχνητή νοημοσύνη στη διαχείρηση προσωπικού
Εργασία

AI και HR: πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον κόσμο της εργασίας

9 ώρες πριν
Πώς θα ανοίξουμε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τιρμπουσόν;
Lifestyle

Πώς θα ανοίξουμε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τιρμπουσόν;

18 ώρες πριν
UNESCO
Πολιτισμός

Πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO: Μνημεία που πρέπει να δεις στη ζωή σου

1 ημέρα πριν
σπιτική πίτσα
Φαγητό

Σπιτική πίτσα: Όλα τα μυστικά για τέλειο ζυμάρι

2 ημέρες πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

αυτοεκτίμηση

Αυτοεκτίμηση: μικρά βήματα για να την ενισχύσεις

21/08/2025
τεχνητή νοημοσύνη στη διαχείρηση προσωπικού

AI και HR: πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον κόσμο της εργασίας

20/08/2025
Πώς θα ανοίξουμε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τιρμπουσόν;

Πώς θα ανοίξουμε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τιρμπουσόν;

20/08/2025
UNESCO

Πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO: Μνημεία που πρέπει να δεις στη ζωή σου

20/08/2025

Kατηγορίες

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Ετικέτες

SKINCARE SOCIAL MEDIA TIKTOK ΑΓΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΔΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΥΠΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.