Prefer
Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Lifestyle

“Funflation”: Η νέα καταναλωτική τάση

Prefer Team από Prefer Team
23/08/2024
σε Lifestyle
A A
Funflation
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Μπορεί το κόστος ζωής να έχει ανέβει σημαντικά, όμως κάποιοι από εμάς συνεχίζουν να επενδύουν σε «εμπειρίες»: συναυλίες, ταξίδια και ποδοσφαιρικούς αγώνες. Ναι, ο πληθωρισμός της διασκέδασης είναι ο τελευταίος οικονομικός όρος που απασχολεί τους ειδικούς. Ο υπερπληθωρισμός, η εταιρική απληστία και ένα αβέβαιο μέλλον, αφήνουν τις νεότερες γενιές ανυπόμονες για εμπειρίες και σχετικά αδιάφορες για την ιδιοκτησία, ανεβάζοντας την πώληση εισιτηρίων για συναυλίες και άλλες ζωντανές εκδηλώσεις στα ύψη και οδηγώντας στην εμφάνιση της τελευταίας οικονομικής λέξης – «funflation».

Τι είναι το “Funflation”

Αυτή η λέξη σχηματίστηκε από την ένωση των λέξεων “fun” (διασκέδαση) και “inflation” (πληθωρισμός). Οι άνθρωποι έμειναν κλεισμένοι για μήνες στο σπίτι κι απλά θέλουν τη ζωή τους πίσω. Η ιδέα, ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να δαπανούν τα χρήματά τους σε εμπειρίες αντί για προϊόντα δεν είναι ένα νέο φαινόμενο.

ADVERTISEMENT

Ολοένα και περισσότερες γενιές ακολουθούν το παράδειγμα της Gen Z, και εστιάζουν στην εμπειρία που θα αποκτήσουν και όχι τόσο στην αλόγιστη αγορά προϊόντων ή την αποταμίευση. Αυτό το trend γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα, αναγκάζοντας τις μάρκες να βρίσκουν τρόπους για να δηλώνουν παρών στην οικονομία, που βασίζεται στην εμπειρία. Καθώς οι millennials γίνονται το μεγαλύτερο καταναλωτικό τμήμα του πληθυσμού, το μέλλον της ζωντανής μουσικής και της διασκέδασης γενικά, συνεχίζει να φαίνεται λαμπρό.

Περνάμε καλά κι αυτό φαίνεται στον τραπεζικό μας λογαριασμό

Οι καταναλωτές είναι πιο διατεθειμένοι να ξοδεύουν χρήματα για διασκεδαστικές εμπειρίες σε σχέση με προϊόντα, που αγοράζονται συνήθως για οικιακή χρήση, όπως τηλεοράσεις και υπολογιστές. Αυτή η τάση έχει σημειώσει μια αξιοσημείωτη αύξηση με την επιστροφή ζωντανών εκδηλώσεων, όπως συναυλίες και φεστιβάλ – ακόμα και ταινίες και θεατρικές παραστάσεις- μετά το κλείσιμο τους λόγω πανδημίας μόλις πριν από λίγα χρόνια. Αυτές οι εμπειρίες είναι πλέον αυτές, που οι άνθρωποι είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν.

Οι millennials επίσης, προτιμούν να ζήσουν… παρά ανελιχθούν επαγγελματικά. «Αν και μία αύξηση μισθού θα ήταν ωραία, είναι σημαντικό να κάνεις αυτό που αγαπάς». Δεν αγοράζεις καινούργιο αυτοκίνητο, πας όμως διακοπές. Δεν θα πάρεις ακριβά ρούχα (κι έτσι ανθεί το Temu), αλλά θα πας στις συναυλίες της Madonna. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να ξοδέψουν χρήματα σε ζωντανές εμπειρίες παρά σε ιδιοκτησία ειδών πολυτελείας και ας μη βγει ο μήνας.

Οι καταναλωτές θέλουν να αναπληρώσουν τον χρόνο, που έχασαν κατά τη διάρκεια του lockdown

Ψυχολογικά, το funflation καθοδηγείται κυρίως και από την ανθρώπινη ανάγκη για φλεξάρισμα στα social media. Επιπλέον όμως, όπως είναι λογικό -ακόμη και με τον πληθωρισμό – οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο να αναπληρώσουν τον χρόνο, που έχασαν κατά τη διάρκεια του lockdown για τον COVID – επομένως αγορές όπως νέα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας δεν είναι προτεραιότητα των περισσότερων ανθρώπων στο τρέχον κλίμα. Κι έτσι οι τιμές των εισιτηρίων στις συναυλίες και γενικότερα στη διασκέδαση, πήραν την ανιούσα. Και η Taylor Swift δεν είναι η μόνη καλλιτέχνης που προσελκύει πολλούς θαυμαστές —οι οποίοι ξοδεύουν χρήματα σε εισιτήρια, ξενοδοχεία, μεταφορικά κ.λ.π. Beyoncé, Bruce Springsteen, E. Street Band, Coldplay και Harry Styles, είδαν τις εισπράξεις από τις περιοδείες τους να ανεβαίνουν στα ύψη.

Το μέσο εισιτήριο για μια ζωντανή ψυχαγωγική εκδήλωση έχει αυξηθεί κατά 14% από το 2019, κάτι που οι οικονομολόγοι λένε, ότι είναι μεγαλύτερη αύξηση από το κόστος των καταναλωτικών αγαθών υπό τον πληθωρισμό. Πολλοί Αμερικανοί για παράδειγμα, που γεννήθηκαν τη δεκαετία του 1980 και μετά, βρίσκονται αντιμέτωποι με ανυπέρβλητα φοιτητικά χρέη και μια απροσπέλαστη αγορά στέγης – επομένως η προτίμηση μιας συναυλίας της Taylor Swift σε σχέση με την ιδιοκτησία πραγμάτων, μπορεί να μην φαίνεται τόσο περίεργη και να είναι σε μεγάλο βαθμό εσωτερική ανάγκη.

Εν κατακλείδι, το “Funflation” αναφέρεται στην τάση των καταναλωτών, να ξοδέψουν χρήματα σε διασκεδαστικές εμπειρίες, παρά τον υψηλό πληθωρισμό. Σύμφωνα με έρευνα, ένας στους τρεις ερωτηθέντες ηλικίας 15-69 ετών εκτιμά περισσότερο τις συναυλίες,τα φεστιβάλ και γενικά τις ζωντανές εκδηλώσεις και τα ταξίδια από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 44% μεταξύ των millennials, οι οποίοι είναι επίσης πιο πιθανό να δώσουν προτεραιότητα στα εισιτήρια συναυλιών και φεστιβάλ στον προϋπολογισμό του διαθέσιμου εισοδήματός τους.

Πηγή: www.digitalmusicnews.com

Ετικέτες: ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ

Σχετικά άρθρα

Πώς η φύση επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
Lifestyle

Πώς η φύση επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

από Prefer Team
16/10/2025

Στην εποχή της ψηφιακής υπερσύνδεσης και του έντονου ρυθμού ζωής, η ανάγκη για αποσυμπίεση και ψυχική ισορροπία είναι πιο επιτακτική από ποτέ....

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Ζώδια 16/10/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις
Lifestyle

Ζώδια 16/10/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις

από Prefer Team
16/10/2025

Η Σελήνη κινείται στον Υδροχόο, δημιουργώντας ένα πιο ανοιχτό και απελευθερωμένο κλίμα. Είναι μέρα που ευνοεί τη φιλία, τη συλλογικότητα και την...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Μικροπλαστικά στην κουζίνα: Ποια αντικείμενα να αντικαταστήσετε;
Lifestyle

Μικροπλαστικά στην κουζίνα: Ποια αντικείμενα να αντικαταστήσετε;

από Prefer Team
15/10/2025

Τα μικροπλαστικά — πολύ μικρά κομμάτια πλαστικού διαστάσεων μερικών μικρομέτρων — δεν βρίσκονται μόνο σε ωκεανούς. Έχουν εισβάλει στις διατροφικές μας συνήθειες,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Ζώδια 15/10/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις
Lifestyle

Ζώδια 15/10/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις

από Prefer Team
15/10/2025

Η Τετάρτη φέρνει μια πιο ήρεμη αλλά ουσιαστική ενέργεια. Είναι η μέρα που οι λεπτομέρειες μετρούν, οι αποφάσεις ωριμάζουν και η λογική...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πως θα καθαρίσετε το λεκιασμένο ή θαμπό μάρμαρο;
Lifestyle

Πως θα καθαρίσετε το λεκιασμένο ή θαμπό μάρμαρο;

από Prefer Team
14/10/2025

Το μάρμαρο είναι από τα πιο κομψά και διαχρονικά υλικά που μπορεί να έχει ένα σπίτι — όμως, η ομορφιά του απαιτεί...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Ζώδια 14/10/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις
Lifestyle

Ζώδια 14/10/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις

από Prefer Team
14/10/2025

Η Τρίτη συνεχίζει με ρυθμό αποφασιστικότητας και συγκέντρωσης. Είναι μια μέρα που μας δίνει την ευκαιρία να σταθεροποιήσουμε όσα ξεκινήσαμε τη Δευτέρα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς η φύση επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
Lifestyle

Πώς η φύση επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

9 λεπτά πριν
Doomscrolling
Σκέψεις

Doomscrolling: Πώς επηρεάζει την ψυχολογία μας;

25 λεπτά πριν
Επιστήμονες ανακάλυψαν τα κύτταρα που μπορούν να ξαναφυτρώσουν δόντια
Υγεία

Επιστήμονες ανακάλυψαν τα κύτταρα που μπορούν να ξαναφυτρώσουν δόντια

1 ώρα πριν
Ανταρκτική: Ο γεωλογικός σχηματισμός που έγινε θεωρία συνωμοσίας
Παράξενα

Ανταρκτική: Ο γεωλογικός σχηματισμός που έγινε θεωρία συνωμοσίας

2 ώρες πριν
Ζώδια 16/10/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις
Lifestyle

Ζώδια 16/10/2025 — Ημερήσιες προβλέψεις

5 ώρες πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

Πώς η φύση επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Πώς η φύση επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

16/10/2025
Doomscrolling

Doomscrolling: Πώς επηρεάζει την ψυχολογία μας;

16/10/2025
Επιστήμονες ανακάλυψαν τα κύτταρα που μπορούν να ξαναφυτρώσουν δόντια

Επιστήμονες ανακάλυψαν τα κύτταρα που μπορούν να ξαναφυτρώσουν δόντια

16/10/2025
Ανταρκτική: Ο γεωλογικός σχηματισμός που έγινε θεωρία συνωμοσίας

Ανταρκτική: Ο γεωλογικός σχηματισμός που έγινε θεωρία συνωμοσίας

16/10/2025

Kατηγορίες

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Ετικέτες

SKINCARE SOCIAL MEDIA TIKTOK ΑΓΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΙΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΔΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΥΠΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.