Από τις ετικέτες “χωρίς ζάχαρη” μέχρι τα προϊόντα “light”, το supermarket είναι γεμάτο μηνύματα που υπόσχονται υγεία και εξοικονόμηση. Όμως, πόσα από αυτά ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Πολλές φορές, παρανοήσεις και έξυπνο marketing μάς οδηγούν σε λανθασμένες επιλογές. Παρακάτω αποκαλύπτουμε 10 διαδεδομένους μύθους για τα ψώνια των τροφίμων και τι ισχύει στην πραγματικότητα.
Τα light προϊόντα είναι πάντα πιο υγιεινά
Συχνά τα light προϊόντα έχουν λιγότερα λιπαρά αλλά περισσότερη ζάχαρη ή πρόσθετα για να διατηρήσουν τη γεύση τους. Το “light” δεν σημαίνει απαραίτητα “καλύτερο για την υγεία” — χρειάζεται πάντα έλεγχος της ετικέτας.
Το πιο ακριβό προϊόν είναι και το πιο ποιοτικό
Η τιμή δεν αντικατοπτρίζει πάντα την ποιότητα. Πολλές φορές πληρώνουμε τη συσκευασία ή το brand. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (supermarket brands) μπορεί να έχουν παρόμοια ποιότητα με επώνυμα, σε χαμηλότερη τιμή.
Το φρέσκο είναι πάντα καλύτερο από το κατεψυγμένο
Τα κατεψυγμένα λαχανικά και φρούτα καταψύχονται αμέσως μετά τη συγκομιδή, διατηρώντας περισσότερα θρεπτικά συστατικά απ’ ό,τι ορισμένα “φρέσκα” που έχουν μείνει μέρες στα ράφια.
Αν γράφει “χωρίς ζάχαρη”, δεν έχει θερμίδες
Πολλά προϊόντα χωρίς ζάχαρη περιέχουν γλυκαντικά ή άλλους υδατάνθρακες που αποδίδουν θερμίδες. Είναι σημαντικό να ελέγχετε τη συνολική ενεργειακή αξία και όχι μόνο τη ζάχαρη.
Το ψωμί ολικής είναι πάντα πιο υγιεινό
Μόνο αν είναι 100% ολικής άλεσης. Πολλά προϊόντα περιέχουν μικρή ποσότητα αλεύρου ολικής και το χρώμα τους οφείλεται σε καραμελόχρωμα. Ελέγχετε τη λίστα συστατικών!
Οι ετικέτες “χωρίς γλουτένη” σημαίνουν πιο υγιεινά προϊόντα
Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη είναι απαραίτητα μόνο για άτομα με κοιλιοκάκη ή δυσανεξία. Για τους υπόλοιπους, δεν προσφέρουν επιπλέον οφέλη — και συχνά έχουν περισσότερα λίπη ή ζάχαρη για να βελτιωθεί η υφή τους.
Οι βιτρίνες με “φυσικά” ή “bio” προϊόντα εγγυώνται καθαρά τρόφιμα
Ο όρος “φυσικό” δεν έχει αυστηρή νομική σημασία και μπορεί να χρησιμοποιείται ευρέως. Αντίθετα, τα πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα ακολουθούν συγκεκριμένα πρότυπα παραγωγής.
Οι προσφορές “2+1 δώρο” σημαίνουν πάντα κέρδος
Πολλές φορές οι τιμές ανεβαίνουν λίγο πριν την προσφορά ή το προϊόν έχει μικρή διάρκεια ζωής. Ελέγξτε την ημερομηνία λήξης και συγκρίνετε την τιμή ανά κιλό ή λίτρο.
Ό,τι βρίσκεται στο ύψος των ματιών είναι η καλύτερη επιλογή
Τα supermarket τοποθετούν τα πιο επικερδή προϊόντα στο ύψος των ματιών για να τραβούν την προσοχή. Οι οικονομικότερες ή πιο υγιεινές επιλογές συνήθως βρίσκονται στα χαμηλότερα ράφια.
Το “χωρίς συντηρητικά” σημαίνει πάντα πιο ασφαλές
Η απουσία συντηρητικών δεν σημαίνει απαραίτητα μεγαλύτερη ασφάλεια ή φρεσκάδα. Ορισμένα πρόσθετα είναι απολύτως ασφαλή και αποτρέπουν την ανάπτυξη βακτηρίων και μούχλας.
Η έξυπνη κατανάλωση ξεκινά από την ενημέρωση. Μαθαίνοντας να “διαβάζετε” σωστά τις ετικέτες και να ξεχωρίζετε τα διατροφικά δεδομένα από το marketing, μπορείτε να κάνετε πραγματικά υγιεινές και οικονομικές επιλογές στο supermarket — χωρίς να πέφτετε θύμα των πιο διαδεδομένων μύθων.
Πηγή: newsbreak.com