Prefer
Παρασκευή, 22 Αυγούστου, 2025
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Lifestyle

Η ιστορία της Ιαπωνικής μόδας Harajuku

Κατερίνα Φλέσουρα από Κατερίνα Φλέσουρα
24/02/2023
σε Lifestyle
A A
visual kei μόδα Ιαπωνία
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Τις τελευταίες δεκαετίες, η ιαπωνική μόδα έχει μπει ενεργά στο προσκήνιο της διεθνούς μόδας, κυρίως λόγω της εναλλακτικής αισθητικής που προτάσσει. Παλαιότερα, η δυτική μόδα έθετε σκληρά σύνορα και όρια για το τι θεωρούσε ως υψηλή ραπτική, όμως πλέον η Ανατολή αποτελεί από τις μεγαλύτερες επιρροές στον κόσμο της μόδας. Αυτή η μεταβολή οφείλεται κυρίως στο Harajuku, το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά κινήματα της Ιαπωνικής μόδας, λόγω της μίξης μοντέρνων δυτικών με παραδοσιακών ανατολικών στοιχείων.

Η τάση μόδας Harajuku είναι ένα κίνημα που προτάσσεται ενάντια στους αυστηρούς κοινωνικούς κανόνες και καταπολεμά την πίεση του να ακολουθεί κανείς τη νόρμα. Από το Harajuku προήλθαν και γεννήθηκαν στυλ που μπορούσε κανείς να δεί από τους δρόμους του Τόκιο, μέχρι τις πασαρέλες υψηλής ραπτικής του Παρισιού. Παρόλο που υπήρξαν διαφορετικά στυλ Harajuku με την πάροδο των ετών, η ιστορία της μόδας δείχνει ότι η διεθνής επιρροή στο Harajuku άνοιξε το δρόμο για τη μόδα που αγαπήσαμε σήμερα.

ADVERTISEMENT

Η έμπνευση πίσω από το Harajuku

Το Harajuku πήρε το όνομά του από έναν σταθμό τρένου στο Τόκιο, όπου σύχναζαν έφηβοι και νέοι την δεκαετία του 1980 και αργότερα το 2000 έγινε δημοφιλές και στη Δύση, με καλλιτέχνες όπως η Lady Gaga, η Nicki Minaj και Gwen Stefani να κάνουν Harajuku εμφανίσεις αλλά και να αναγνωρίζουν την επιρροή στους στίχους τους. Όμως η ιστορία του κινήματος ξεκινά πολύ νωρίτερα. Στα μέσα του 1940, το Harajuku έγινε η πρώτη διεθνής συνοικία του Τόκιο με το κτήριο Washington Heights να είναι το συγκρότημα διαμερισμάτων που έμεναν οι Αμερικανοί πολίτες. Αργότερα, πολλοί σχεδιαστές μόδας άνοιξαν στούντιο στην περιοχή λόγω των φθηνών ενοικίων και έδωσαν ζωή στην περιοχή. Ο συνδυασμός της Δυτικής επιρροής των κατοίκων με τους ευφάνταστους σχεδιαστές της συνοικίας, έδωσαν το έναυσμα για το πάντρεμα των αισθητικών Δύσης και Ανατολής που είναι και το βασικό χαρακτηριστικό του Harajuku.

Παραδοσιακά ιαπωνικά ρούχα όπως κιμονό, ζώνες obi, καρφίτσες μαλλιών kanzashi και σανδάλια geta, παντρεμένα με την πρωτοποριακή ιαπωνική υψηλή ραπτική και την ρετρό δυτική μόδα δείχνουν την ικανότητα της κοινότητας αυτής να συνδυάζει απρόσκοπτα την καινοτομία με την παράδοση. Όμως κάτω από την κουλτούρα της μόδας κρύβεται η ιδεολογία του κινήματος ενάντια στο κατεστημένο. Τα παιδία του Harajuku μέσα από την πολύχρωμη και εκλεκτική αυτή μόδα, ήθελαν να περάσουν το μήνυμα πως δεν χωράνε σε ένα “κουτί” και είναι εκείνοι που θα χαράξουν τον δρόμο τους σε αυτή την κοινωνία, χωρίς την επιβολή κανενός. Μεγάλη επιρροή σε αυτή την ιδεολογία είχε και η γενική κατάσταση της Ιαπωνίας στη δεκαετία του 80’, όπου σημείωσε τεράστια οικονομική άνοδο και μεγάλα βήματα προς την παγκοσμιοποίηση με την “συμμαχία” της με τις ΗΠΑ.

Εμβληματικά στυλ Harajuku

Lolita

Η τάση αυτή θυμίζει τις γαμήλιες ενδυμασίες του 18ου και 19ου αιώνα, με επιρροές από τη Βικτωριανή εποχή και το Ροκοκό, κάνοντας το στυλ Lolita μία από τις πιο χαρακτηριστικές υποκουλτούρες του Harajuku. Μεγάλη επιρροή βρίσκεται και από την Hello Kitty που δίνει μια χαριτωμένη νότα στο στυλ, κάτι το οποίο είναι πολύ δημοφιλές σαν τάση στην Ιαπωνία τόσο για καλλιτεχνικούς όσο και για κοινωνικούς λόγους. Σημαντικό είναι να σημειωθεί πως η ονομασία Lolita δεν σχετίζεται με το γνωστό βιβλίο, καθώς η μόδα είχε ήδη ξεκινήσει το 1960.

Λολίτα

Ακόμα και ανάμεσα στην κατηγορία Lolita υπάρχουν υποκατηγορίες όπως οι Goth, οι Sweet και οι Classic Λολίτες. Σκοπός όσων ακολουθούν αυτό το στυλ είναι να ντύνονται και να φαίνονται σαν ζωντανές κούκλες. Με μεγάλους φραμπαλάδες, άφθονη δαντέλα, περούκες και φιόγκους, οι Λολίτες πάντα ξεχωρίζουν στους δρόμους του Harajuku.

Gyaru

Ένα ακόμα εικονικό στυλ του Harajuku είναι το Gyaru. Το όνομά του προήλθε από το αγγλικό “girl”, με την έννοια του “όμορφο κορίτσι” και σαν αισθητική είναι έντονα επηρεασμένη από τη Δύση. Με μαλλιά σε ανοιχτές αποχρώσεις του ξανθού, και μαυρισμένο δέρμα σκοπός των Gyaru είναι η θηλυκότητα και το sexiness. Οι Gyaru είναι γνωστές για την υπερβολή στα πάντα. Φούστες όλο και πιο κοντές, νύχια ολοένα πιο μακριά, με μεγάλες βλεφαρίδες και προκλητικές εμφανίσεις.

Το κίνημα αυτό θεωρούταν για πολύ καιρό υπερβολικά προκλητικό στα όρια του προσβλητικού, όμως λόγω της φύσης της Harajuku μόδας ενάντια στο κατεστημένο, τα Gyaru κορίτσια έκανα την δική τους επανάσταση. Σήμερα το στυλ είναι πολύ πιο αποδεκτό και έχει δημιουργήσει νέες υποκουλτούρες όπως το Kogyaru, το Shiro και το Onee Gyaru.

Visual Kei

Μεταξύ των δεκαετιών 1990 και 2000 έγινε μια έκρηξη εμφάνισης συγκροτημάτων στην Ιαπωνία και τα περισσότερα ακολουθούσαν το στυλ visual kei σαν αισθητική. Η κυριολεκτική σημασία είναι ότι η εμφάνιση και το στυλ είναι το επίκεντρο της τέχνης τους. Αν και η μουσική τους ήταν καλή, το στυλ τους ήταν ακόμα καλύτερο, με υψηλό επίπεδο makeup, περίτεχνα χτενίσματα και φανταχτερά κουστούμια. Βασική επιρροή ήταν το δυτικό Glam Rock, αλλά εμπλουτισμένο μέσα από την δική τους οπτική.

visual kei

Το Visual Kei ξεκίνησε το 1980 και ο όρος “visual” προέρχεται από το ομώνυμο άλμπουμ της μπάντας X Japan, που ήταν από τους καινοτόμους της αισθητικής. Το μουσικό κίνημα γνώρισε μεγάλη επιτυχία το 1990, όμως την έχασε σχετικά γρήγορα. Η αισθητική όμως παραμένει εμβληματική μέχρι και σήμερα, και είναι απο τις λίγες αισθητικές που υιοθετείται από αγόρια.

Το Harajuku βρίσκει επιτυχία και ακόλουθους ακόμα και σήμερα. Με την πάροδο των ετών, υπέστη πολλές εξελίξεις και αλλαγές και υπήρξε μια διεθνής επιρροή στην ιστορία της μόδας. Έτσι, έθεσε τα θεμέλια για τους δημιουργικούς Ιάπωνες να εξερευνήσουν τη μόδα με διαφορετικές και ανατρεπτικές μεθόδους. Πρόκειται για μια μόδα και αισθητική που θα αλλάζει συνεχώς, με κάθε γενιά να είναι πιο δημιουργική από την προηγούμενη. Αν ποτέ επισκεφθείτε την Ιαπωνία, μην ξεχάσετε να περάσετε από το Harajuku και να θαυμάσετε το επόμενο κεφάλαιο στην εξέλιξη αυτής της μόδας.

Πηγές: the-comm.online, 440industries.com, newvoices.org.au

Ετικέτες: ΙΑΠΩΝΙΑΜΟΔΑ

Σχετικά άρθρα

Σεπτέμβρης
Lifestyle

Γιατί ο Σεπτέμβρης μοιάζει με δεύτερη αρχή

από Prefer Team
21/08/2025

Ο Σεπτέμβρης είναι ένας μήνας με ξεχωριστή ενέργεια. Οι καλοκαιρινές διακοπές έχουν τελειώσει, η καθημερινότητα επιστρέφει και μαζί της έρχεται μια αίσθηση...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πώς θα ανοίξουμε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τιρμπουσόν;
Lifestyle

Πώς θα ανοίξουμε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς τιρμπουσόν;

από Prefer Team
20/08/2025

Μια ρομαντική βραδιά, ένα δείπνο με φίλους ή μια εκδρομή μπορεί να πάρει απρόβλεπτη τροπή όταν συνειδητοποιείτε πως έχετε το κρασί, αλλά...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πώς θα οργανώσουμε καλύτερα τη ντουλάπα μας;
Lifestyle

Πώς θα οργανώσουμε εύκολα τη ντουλάπα μας;

από Prefer Team
18/08/2025

Η ντουλάπα μας είναι από τους χώρους που χρησιμοποιούμε καθημερινά, αλλά συχνά καταλήγει να είναι ακατάστατη και να μας δυσκολεύει στην επιλογή...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πώς να ασκηθείτε όταν κάνει πολλή ζέστη έξω;
Lifestyle

Πώς να ασκηθείτε όταν κάνει πολλή ζέστη έξω;

από Prefer Team
13/08/2025

Η άσκηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μπορεί να είναι μια πρόκληση λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Αφυδάτωση, θερμοπληξία και άλλες θερμικές παθήσεις...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Συμβουλές για ξεκούραστο ύπνο, ακόμα και στην ακραία ζέστη του καλοκαιριού
Lifestyle

Συμβουλές για ξεκούραστο ύπνο, ακόμα και στην ακραία ζέστη του καλοκαιριού

από Prefer Team
09/08/2025

Οι ζεστές καλοκαιρινές νύχτες συχνά συνοδεύονται από αϋπνία και δυσφορία. Η υψηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος διαταράσσει τον φυσικό ρυθμό του σώματος, κάνοντας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Εύκολοι τρόποι για να καταναλώνουμε περισσότερο νερό
Lifestyle

Εύκολοι τρόποι για να καταναλώνουμε περισσότερο νερό

από Prefer Team
06/08/2025

Το νερό είναι πολύτιμο – τόσο για το μυαλό όσο και για το σώμα μας. Η κατανάλωση 8 - 12 ποτηριών νερού...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spotify
Μουσική

Πώς το Spotify αλλάζει τον τρόπο που ακούμε μουσική

2 ώρες πριν
Όσα δεν φανταζόσασταν για το διάστημα
Παράξενα

Όσα δεν φανταζόσασταν για το διάστημα

17 ώρες πριν
Οι πιο παράξενες αλλεργίες
Υγεία

Οι πιο παράξενες αλλεργίες στον κόσμο

21 ώρες πριν
Σεπτέμβρης
Lifestyle

Γιατί ο Σεπτέμβρης μοιάζει με δεύτερη αρχή

22 ώρες πριν
αυτοεκτίμηση
Υγεία

Αυτοεκτίμηση: Μικρά βήματα για να την ενισχύσεις

1 ημέρα πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

Spotify

Πώς το Spotify αλλάζει τον τρόπο που ακούμε μουσική

22/08/2025
Όσα δεν φανταζόσασταν για το διάστημα

Όσα δεν φανταζόσασταν για το διάστημα

21/08/2025
Οι πιο παράξενες αλλεργίες

Οι πιο παράξενες αλλεργίες στον κόσμο

21/08/2025
Σεπτέμβρης

Γιατί ο Σεπτέμβρης μοιάζει με δεύτερη αρχή

21/08/2025

Kατηγορίες

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Ετικέτες

SKINCARE SOCIAL MEDIA TIKTOK ΑΓΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΔΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΥΠΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.