Prefer
Friday, July 4, 2025
No Result
View All Result
Prefer
No Result
View All Result
Home Τεχνολογία

Social media και ψυχική υγεία

Prefer Team από Prefer Team
04/12/2022
σε Τεχνολογία
A A
στεναχωρημένη νεαρή κοπέλα κοιτά το κινητό της
Share on FacebookShare on Twitter
ADVERTISEMENT

Σε ένα νέο άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό  Body Image , μια ομάδα ερευνητών ψυχολογίας σκιαγραφεί ένα βουνό από στοιχεία που συνδέουν τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με ζητήματα της εικόνας του σώματος. Οι ερευνητές περιγράφουν πώς οι αλγόριθμοι μπορεί να εντείνουν αυτόν τον σύνδεσμο και προτρέπουν τις εταιρείες κοινωνικών μέσων να αναλάβουν δράση.

Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που βασίζονται στην εμφάνιση, όπως το TikTok, φαίνεται να είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς για την εικόνα του σώματος των χρηστών. Σε αυτές τις πλατφόρμες, οι έφηβοι εκτίθενται συνεχώς σε φιλτραρισμένο και επεξεργασμένο περιεχόμενο που παρουσιάζει μη ρεαλιστικά πρότυπα σώματος. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, αυτό το παραμορφωμένο περιβάλλον αυξάνει τον κίνδυνο των χρηστών για σωματική δυσαρέσκεια και επιβλαβείς καταστάσεις όπως η σωματική δυσμορφία και οι διατροφικές διαταραχές.

ADVERTISEMENT

«Με ενδιαφέρουν οι παράγοντες κινδύνου και οι προστατευτικοί παράγοντες της εικόνας του σώματος και ορισμένες από τις πιο πρόσφατες έρευνές μου επικεντρώθηκαν στον ρόλο των social media», εξήγησε η επικεφαλής συγγραφέας Jennifer A. Harriger, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Pepperdine. «Με ενδιαφέρει η χρήση αλγορίθμων από εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι αποκαλύψεις από καταγγέλλοντες που έδειχναν ότι οι εταιρείες γνώριζαν τη ζημιά που προκαλούσαν οι πλατφόρμες τους στους νεαρούς χρήστες.

Αυτό το άρθρο γράφτηκε ως καμπανάκι για εταιρείες κοινωνικών μέσων, ερευνητές, influencers, γονείς, εκπαιδευτικούς και κλινικούς γιατρούς. Πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά προστατεύοντας τη νεολαία μας».

Στην έκθεσή τους, η Harriger και η ομάδα της εξηγούν ότι αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να επιδεινωθούν από αλγόριθμους κοινωνικών μέσων που εξατομικεύουν το περιεχόμενο που εμφανίζεται στους χρήστες. Αυτοί οι αλγόριθμοι ωθούν τους χρήστες σε περιεχόμενο που είναι πιο ακραίο, λιγότερο ελεγχόμενο και φτιαγμένο για να τους κρατά στην πλατφόρμα.

Είναι σημαντικό ότι η ζημιά που προκαλούν αυτοί οι αλγόριθμοι δεν είναι άγνωστη στις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης, όπως αποδεικνύεται από πρόσφατες μαρτυρίες πληροφοριοδοτών. Το πρώην στέλεχος του Facebook, Frances Haugen, διέρρευσε έγγραφα που αποκαλύπτουν ότι ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γνώριζε την έρευνα που συνδέει τα προϊόντα του με θέματα ψυχικής υγείας και εικόνας σώματος μεταξύ των εφήβων.

Ένας πληροφοριοδότης του TikTok διέρρευσε αργότερα στοιχεία για έναν αλγόριθμο που χειρίζεται προσεκτικά το περιεχόμενο που εμφανίζεται στους χρήστες, δίνοντας προτεραιότητα σε περιεχόμενο που προκαλεί συναισθηματική εμπλοκή προκειμένου να διατηρήσει την αφοσίωση τους.

«Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να είναι πολύτιμες ευκαιρίες για σύνδεση με άλλους και οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τις δικές τους εμπειρίες (επιλέγοντας ποιο περιεχόμενο θα ακολουθήσουν ή με ποιο θα αλληλεπιδράσουν), αλλά οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν επίσης μειονεκτήματα. Ένα τέτοιο μειονέκτημα είναι η χρήση αλγορίθμων από την εταιρεία που έχουν σχεδιαστεί για να κρατούν τον χρήστη αφοσιωμένο για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα», είπε η Harriger στο PsyPost.

«Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης γνωρίζουν τη ζημιά που προκαλούν οι πλατφόρμες τους και η χρήση αλγορίθμων, αλλά δεν έχουν καταβάλει προσπάθειες για την προστασία των χρηστών. Έως ότου αυτές οι εταιρείες γίνουν πιο διαφανείς σχετικά με τη χρήση των αλγορίθμων τους και παρέχουν ευκαιρίες στους χρήστες να εξαιρεθούν από το περιεχόμενο που δεν επιθυμούν να δουν, οι χρήστες διατρέχουν κίνδυνο. Ένας τρόπος για να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο είναι να ακολουθήσετε μόνο λογαριασμούς που έχουν θετικές επιρροές στην ψυχική και σωματική υγεία και να αποκλείσετε περιεχόμενο που προκαλεί αρνητικά».

Στο άρθρο τους, η Harriger και οι συνεργάτες της περιγράφουν συστάσεις για την καταπολέμηση αυτών των αλγορίθμων και την προστασία της ψυχικής υγείας των χρηστών των social media. Πρώτον, τονίζουν ότι την κύρια ευθύνη έχουν οι ίδιες οι εταιρείες των social media. Οι συγγραφείς επαναλαμβάνουν προτάσεις από την Ακαδημία για Διατροφικές Διαταραχές (AED), δηλώνοντας ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αυξήσουν τη διαφάνεια των αλγορίθμων τους, να λάβουν μέτρα για την κατάργηση λογαριασμών που μοιράζονται διατροφικό περιεχόμενο και να κάνουν τα ερευνητικά τους δεδομένα πιο προσιτά στο κοινό.

Οι ερευνητές προσθέτουν ότι οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να αποκαλύπτουν στους χρήστες γιατί επιλέχθηκε το περιεχόμενο που βλέπουν στις ροές τους. Θα πρέπει επίσης να περιορίσουν τη μικροστόχευση, μια στρατηγική μάρκετινγκ που στοχεύει συγκεκριμένους χρήστες με βάση τα προσωπικά τους δεδομένα. Επιπλέον, αυτές οι εταιρείες είναι κοινωνικά υπεύθυνες για την ευημερία των χρηστών τους και θα πρέπει να λάβουν μέτρα για να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με το στίγμα του βάρους. Αυτό μπορεί να γίνει αν συμβουλευτούν ειδικούς για την εικόνα του σώματος και τις διατροφικές διαταραχές σχετικά με τρόπους ενθάρρυνσης μιας θετικής εικόνας σώματος μεταξύ των χρηστών, ίσως μέσω της προώθησης θετικού περιεχομένου στην πλατφόρμα.

Στη συνέχεια, οι influencers μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο επηρεάζοντας την εικόνα σώματος και την ευημερία των ακόλουθών τους. Η Harriger και οι συνεργάτες της προτείνουν ότι οι influencers θα πρέπει επίσης να συμβουλεύονται τους ειδικούς για οδηγίες σχετικά με θετικά μηνύματα. Οι θετικές ενέργειες μπορεί να περιλαμβάνουν την ενημέρωση του κοινού τους σχετικά με τους αλγόριθμους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την ενθάρρυνσή τους να καταπολεμήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις των αλγορίθμων ακολουθώντας και εμπλακώντας με θετικό περιεχόμενο.

Οι ερευνητές, οι εκπαιδευτικοί και οι κλινικοί γιατροί μπορούν να εξετάσουν τρόπους πρόληψης της αρνητικής επίδρασης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εικόνα του σώματος. «Είναι δύσκολο να ερευνηθεί εμπειρικά η επίδραση των αλγορίθμων, επειδή η εμπειρία κάθε χρήστη είναι προσαρμοσμένη προσωπικά στα ενδιαφέροντά του (π.χ. σε αυτά που έχουν κάνει κλικ ή έχουν δει στο παρελθόν)», σημείωσε η Harriger. «Η έρευνα μπορεί, ωστόσο, να εξετάσει τη χρήση προγραμμάτων παιδείας που εξηγούν το ρόλο των αλγορίθμων και εξοπλίζουν τους νεαρούς χρήστες με εργαλεία για την προστασία της ευημερίας τους ενώ βρίσκονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Μια τέτοια έρευνα μπορεί να βοηθήσει στην ενημέρωση προγραμμάτων που διδάσκουν τους εφήβους σχετικά με τη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους ενθαρρύνουν να χρησιμοποιούν κριτική σκέψη όταν συμμετέχουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους διδάσκουν στρατηγικές για την αύξηση του θετικού περιεχομένου που εμφανίζεται στις ροές τους.

Οι γονείς μπορούν να διδάξουν στα παιδιά τους θετικές συνήθειες μέσων κοινωνικής δικτύωσης διαμορφώνοντας υγιεινή συμπεριφορά με τις δικές τους ηλεκτρονικές συσκευές και θέτοντας κανόνες και όρια σχετικά με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης των παιδιών τους. Μπορούν επίσης να συζητήσουν με τα παιδιά τους για θέματα όπως η επεξεργασία εικόνας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους αλγόριθμους.

Συνολικά, οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης έχουν την τελική ευθύνη να προστατεύουν την ευημερία των χρηστών τους.  «Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να είναι διαφανείς σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο παρέχεται το περιεχόμενο με τους αλγόριθμους και να παρέχουν στους χρήστες σαφείς τρόπους για να εξαιρεθούν εύκολα από περιεχόμενο που δεν επιθυμούν να δουν».

Η μελέτη, « The Dangers of the Rabbit hole: Reflections on social media as a portal into a deformed world of edited body and eating disorder and the role of algorithms », συντάχθηκε από τους Jennifer A. Harriger, Joshua A. Evans, J. Kevin Thompson και Tracy L. Tylka.

Πηγή: www.psypost.org

Ετικέτες: SOCIAL MEDIATIKTOKΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Σχετικά άρθρα

Neurohacking
Τεχνολογία

Neurohacking: Μπορούμε να χακάρουμε τον εγκέφαλό μας για καλύτερη απόδοση;

από Prefer Team
28/06/2025

Ο όρος neurohacking αναφέρεται στην προσπάθεια να βελτιώσουμε ή να “χακάρουμε” τον εγκέφαλό μας ώστε να αυξήσουμε τη γνωστική απόδοση, τη μνήμη,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Γιατί πρέπει να κάνουμε συντήρηση στο κλιματιστικό μας;
Τεχνολογία

Γιατί πρέπει να κάνουμε συντήρηση στο κλιματιστικό μας;

από Prefer Team
23/06/2025

Οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά υγρασίας, καθιστούν την ψύξη του σπιτιού μας συχνά απαραίτητη. Η χρήση...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Μικρές οθόνες, μεγάλες επιπτώσεις: Τι δείχνει η ερευνα για τα παιδιά
Τεχνολογία

Μικρές οθόνες, μεγάλες επιπτώσεις: Τι δείχνει η ερευνα για τα παιδιά

από Prefer Team
21/06/2025 - Ενημέρωση: 24/06/2025

Τα τελευταία χρόνια, η επίδραση της υπερβολικής χρήσης οθονών στη νεαρή ηλικία έχει αποκτήσει αυξημένη σημασία. Μια μακροχρόνια μελέτη του National Institutes...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Πώς θα κρατήσει περισσότερο η μπαταρία του κινητού μας;
Τεχνολογία

Πώς θα κρατήσει περισσότερο η μπαταρία του κινητού μας;

από Prefer Team
10/06/2025

Στην εποχή της συνεχούς συνδεσιμότητας, η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του κινητού τηλεφώνου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες των χρηστών. Καθώς...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Τεχνητή νοημοσύνη και περιβάλλον
Τεχνολογία

Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης

από Prefer Team
05/05/2025

Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI), δηλαδή τα μοντέλα που παράγουν κείμενο, εικόνες, ήχους ή βίντεο, έχει γνωρίσει εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
Επαγγέλματα και τεχνητή νοημοσύνη
Τεχνολογία

Το μέλλον της εργασίας: Ποιοι κερδίζουν από την τεχνητή νοημοσύνη;

από Prefer Team
16/04/2025

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η αυτοματοποίηση μεταμορφώνουν ραγδαία τον εργασιακό χώρο, επηρεάζοντας σχεδόν κάθε τομέα της οικονομίας. Σύμφωνα με μελέτη της...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑDetails
ADVERTISEMENT

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Σκαδιναβική μέθοδος ύπνου και πώς λειτουργεί
Lifestyle

Η Σκανδιναβική μέθοδος ύπνου και πώς λειτουργεί

14 hours πριν
Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;
Παράξενα

Τελικά, η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;

18 hours πριν
Απλά τρικ για να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας
Σκέψεις

Απλά τρικ για να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας

2 days πριν
Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα
Lifestyle

Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

3 days πριν
Θερμοπληξία
Υγεία

Πώς θα αποφύγουμε τη θερμοπληξία;

4 days πριν
ADVERTISEMENT
prefer.gr

Γιατί όλα είναι θέμα προτίμησης.

Follow Us

ADVERTISEMENT

Τελευταία

Η Σκαδιναβική μέθοδος ύπνου και πώς λειτουργεί

Η Σκανδιναβική μέθοδος ύπνου και πώς λειτουργεί

03/07/2025
Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;

Τελικά, η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;

03/07/2025
Απλά τρικ για να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας

Απλά τρικ για να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας

02/07/2025
Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

01/07/2025

Categories

  • DIY
  • Lifestyle
  • Media
  • Travel
  • Διατροφή
  • Επιχειρήσεις
  • Εργασία
  • Ιστορία
  • Ιστορίες από τον έβδομο όροφο
  • Μουσική
  • Παράξενα
  • Πολιτισμός
  • Σκέψεις
  • Στήλες
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Φαγητό

Tags

SKINCARE SOCIAL MEDIA TIKTOK ΑΓΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΗ ΖΩΔΙΑ ΖΩΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΔΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΠΙΤΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΡΟΦΙΜΑ ΥΓΕΙΑ ΥΠΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • About
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.

No Result
View All Result
  • Home
  • Lifestyle
  • Travel
  • Διατροφή
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Μουσική
  • Media
  • DIY
  • Σκέψεις
  • Φαγητό
  • Παράξενα
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Εργασία

© 2025 prefer.gr - Powered by Pavla SA.